با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

نخستین امام جمعه بردخون معرفی شد

(پنج شنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۸) ۱۶:۱۹

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین رکنی حسینی طی حکمی از طرف مقام معظم رهبری به عنوان نخستین امام جمعه شهر بردخون از توابع شهرستان دیر استان بوشهر منصوب و معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه در مراسم معرفی امام جمعه بردخون، حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، مهندس موسی سوری مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و جمعی از مدیران پارس جنوبی و پارس شمالی، غلامحسین خسروی فرماندار شهرستان دیر، حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه دیر، محمد حسن شنبدی سرپرست معاونت سیاسی استانداری بوشهر، دکتر عسکر جلالیان نماینده شهرستانهای دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از علمای منطقه بردخون و مسوولان محلی شهرستان دیر حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر در این مراسم گفت: نماز جمعه نماز اقتدار ولایت اهل بیت و نمایش سربلندی انقلاب اسلامی است.

حضرت آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: نماز جمعه مدرسه معرفت دینی و شکوه عبادت الهی است که الحمدلله خداوند نصیب این منطقه کرده است.

وی با بیان این که منطقه بردخون در استان بوشهر از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است و مردمان این خطه را سادات معزز و دلداده اهل بیت تشکیل می دهند، اظهار داشت:  بردخون مرکز علم و دانش و ادب و  سرزمین آیات بزرگی همچون رکنی، حسینی و بحرانی است و در حال حاضر نیز عالمانی بزرگ از این خطه در سطح استان و در سطح ملی در عرصه خدمت به جامعه دینی فعالیت دارند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با ابلاغ سلام گرم رهبر معظم انقلاب به مردم بردخون از حجت الاسلام سید حسین رکنی حسینی بعنوان انسانی بزرگوار، متدین و دلسوز نام برد که از طرف مقام معظم رهبری به عنوان نخستین امام جمعه شهر بردخون منصوب شده است.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: خاندان حجت الاسلام حسینی از سابقه آبرو، عزت، شوکت و جلال و توفیق خدمت تاریخی به این منطقه برخوردار بوده اند.

وی از مردم منطقه بردخون و مسوولان خواست تا با شرکت در نماز جمعه در هرچه باشکوه تر برگزار شدن این آیین عبادی سیاسی بکوشند.

حجت الاسلام سید علی حسینی امام جمعه دیر نیز در این مراسم گفت: بنا به گفته قرآن کریم اولین ثمره حکومت صالحان اقامه نماز است و اگر در جامعه ای به نماز بی اعتنایی شود نشانگر این است که صالحان حکومت را به دست نگرفته اند.

وی با بیان این که هیچ عاملی نباید سد راه برپا شدن نماز شود و با تاکید بر ضرورت توجه به نماز گفت: حضرت علی (ع) می فرمودند که زندانیان را نیز برای برپا داشتن نماز آزاد بگذارید.

امام جمعه دیر از مسوولان اجرایی خواست برای ساخت مصلی نماز جمعه همت کنند تا مردم در فضایی مناسب به اقامه این فریضه بپردازند.

محمدحسن شنبدی سرپرست معاونت سیاسی استاندار بوشهر نیز با اشاره به رویکرد دولت دهم در فعال شدن در حوزه های فرهنگی و اجتماعی گفت: در فضای همدلی و وحدت مباحث فرهنگی و اجتماعی را بعنوان اولویت و با جدیت در استان پیگیری می کنیم تا شاهد برداشت قدمهای بلند برای توسعه استان باشیم.

دکتر عسکر جلالیان نماینده شهرستانهای کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که در ابتدای دوره نمایندگی خود خواستار برقراری نماز جمعه در سه شهر "آبدان"، "بردخون" و "ریز" بودم اظهار داشت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برقراری نماز جمعه در دو شهر "آبدان" و "ریز" نیز باشیم.

شهرستان دیر از جمله شهرستان هایی است که در محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (پارس شمالی) واقع شده است.

 

 

 
 
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید