پس از 16 روز بسته بودن:

خط لوله آب طرح محرم در عسلویه بازگشایی شد

(دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۸) ۱۰:۰۹

خط لوله آب طرح محرم که توسط مردم بخش عسلویه بسته شده بود، باز شد و آب شیرین به سمت شهرستانهای استان هرمزگان جریان یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه رییس شورای بخش عسلویه روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: پس از 16 روز که شورای بخش عسلویه بخاطر عدم تامین آب آشامیدنی مردم این بخش توسط خط لوله محرم که سالها در انتظار آن بودند و از بین روستاهای بخش نیز رد می شد، شیر فلکه آب را بستند، با تامین خواسته های مردم خط لوله باز شده و آب به سمت استان هرمزگان جریان یافته است.

علی پلنگی گفت: با حضور هیاتی متشکل از مدیرعامل شرکت بهره برداری از خط لوله طرح محرم، مدیر اجرایی پروژه و نمایندگانی از آب و فاضلاب شهری و استان مشکل عدم تامین آب شیرین مردم بخش عسلویه بررسی و آب به مخازن "اخند" و "چاه مبارک" وصل شد.

وی افزود: خوشبختانه این مخازن که جوابگوی تامین آب روستاهای بخش عسلویه است پر شده و در حال حاضر نیز آب شیرین در شبکه توزیع آب جریان یافته است.

رییس شورای بخش عسلویه در عین حال گفت: شبکه توزیع آب برخی روستاها فرسوده شده که باید توسط آب و فاضلاب روستایی بازسازی شود.

بیش از دو هفته پیش مردم عسلویه شیر فلکه خط انتقال آب آشامیدنی طرح محرم از سد کوثر به سمت شرق کشور را در روستای "سهمو جنوبی" بستند.

خط لوله انتقال آب سد کوثر به شهرهای جنوب کشور تا بندر لنگه رسیده و مردم شهرهای استان بوشهر و چند شهر استان هرمزگان از آب آن استفاده می کنند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی پیش از این بر ضرورت تامین آب آشامیدنی مردم بخش عسلویه از طریق خط لوله محرم تاکید کرده بود.

بخش عسلویه با 30 هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان کنگان استان بوشهر محل اجرای طرح های پالایشگاهی و پتروشیمی پارس جنوبی است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید