رییس بیمارستان توحید جم خبر داد:

اورژانس هوایی جان کودکی دو ساله را نجات داد

(دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۸) ۱۱:۳۵

رییس بیمارستان توحید جم اعلام کرد: جان فاطمه یاوری کودک دو ساله بواسطه انتقال با اورژانس هوایی پارس جنوبی به تهران نجات یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه دکتر محمد صادق ظریف روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: این کودک 2 ساله به نام فاطمه یاوری که به علت نارسایی حاد تنفسی احتیاج به مراقبت های ویژه داشت با اقدام بموقع تیم پزشکی و همکاری مدیریت و کارکنان فرودگاه بین اللملی خلیج فارس به بیمارستان مرکزی نفت تهران اعزام شد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط حاد تنفسی و لوله گذاری انجام شده در ریه های بیمار (انکوباسیون) و نیاز به مراقبت های خاص پزشکی در طول این سفر هوایی، مسوول اتاق عمل بیمارستان توحید بعنوان کارشناس ارشد هوشبری و همراه طبی این بیمار عازم تهران شد.

دکتر ظریف اظهار داشت: طبق هماهنگی انجام شده با بیمارستان مرکزی نفت تهران، بیمار بلافاصله به وسیله آمبولانس به این بیمارستان منتقل و در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.

به گفته وی فاطمه یاوری کودک دوساله فرزند یکی از کارکنان پتروشیمی های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ساکن در شهرستان جم است.

سرپرست فرودگاه بین المللی خلیج فارس نیز گفت: به محض تماس مسوولان بیمارستان توحید مبنی بر اورژانسی بودن بیمار، هواپیمای فوکر 50 که بمنظور انجام پروازهای اورژانس هوایی در این فرودگاه مستقر شده است، آماده انتقال بیمار به تهران شد.

فرشید کلاه کج افزود: این پرواز ساعت 23 و 30 شب به مقصد تهران انجام شد و ساعت 5 و 30 دقیقه بامداد به عسلویه بازگشت.

یک فروند هواپیمای فوکر با ظرفیت 50 نفر بمنظور اعزام بیماران اورژانسی در مواقع بروز حوادث در منطقه عملیاتی پارس جنوبی از ابتدای آذر ماه به همت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در فرودگاه بین المللی خلیج فارس مستقر شده است و به کارکنان صنعت نفت در پارس جنوبی و مردم بومی مناطق جم و عسلویه و شهرهای همجوار خدمات ارایه می دهد.

یکی از کارکنان هندی شرکت کره ای GS نیز در آذرماه سال جاری با اعزام بوسیله اورژانس هوایی پارس جنوبی از خطر مرگ حتمی نجات یافت.

 
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید