مدیر منطقه پارس دو:

اتوبان کنگان – عسلویه 65 درصد پیشرفت دارد

(دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸) ۱۹:۲۴

مدیر پارس دو (سایت کنگان) منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در حال حاضر قطعات چهار، پنج و شش اتوبان کنگان – عسلویه با پیشرفت حدود 65 درصد در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه محمدکاظم اسدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص پروژه های درحال اجرا در منطقه پارس دو و وضعیت تامین اعتبار آنها گفت: باتوجه به ماموریت اصلی و وظیفه ذاتی سازمان منطقه ویژه مبنی بر مدیریت طراحی، احداث و نگهداری زیرساخت های مورد نیاز منطقه برای بستر سازی و تسهیل در اجرای طرح ها و پروژه های تولیدی و عملیاتی در حوزه ماموریت و وظایف صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، تمرکز بر ساماندهی ، تامین اعتبار و تسریع در اجرای زیرساختهای عمومی و شهری منطقه صورت گرفته است.

وی گفت: مشکل اساسی که پروژه های در دست اجرا و آماده اجرا را زمین گیر کرده بود مسائل مالی و عدم تخصیص بموقع اعتبارات مصوب به علت مشکلات مالی موجود در جهان، کشور و صنعت نفت بوده است بطوری که در سال 88 که بودجه پیشنهادی آن در سال 87 تنظیم شده است فقط حدود ده درصد بودجه درخواستی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرزی پارس مورد تصویب قرارگرفته است که همین مساله فشار مضاعفی را بر برنامه ریزی و فعالیت های اجرایی پروژه ها وارد کرد.

اسدی اظهار داشت: کل بودجه مصوب سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سال 88 به حدود 200 میلیارد ریال کاهش یافته بود که تا خرداد ماه 110 میلیارد ریال آن هزینه شده بود و فقط 90 میلیارد ریال برای 9 ماه باقیمانده سال وجود داشت.

مدیر پارس دو منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: با تلاش و پیگیری های فراوان مدیران ارشد سازمان در چند ماه گذشته با تامین بودجه مناسب دراواسط امسال زمینه شروع مجدد پروژه های جدید و تزریق نقدینگی به پروژه های در دست اجرا و سرعت گرفتن آن ها مهیا شد

وی افزود: در همین راستا دو کانال هدایت سیلاب TS2 و TS3 که نقش بسزایی در هدایت و کنترل سیلاب های فصلی به منظور جلوگیری از خسارت ناشی از سیلاب به اراضی صنعتی و فازهای پالایشگاهی  منطقه دارند در آبان ماه امسال مورد بهره برداری قرار گرفت.

اسدی اظهار داشت: پروژه انتقال خطوط برق KV400 به بالادست سایت های صنعتی در مرحله پیشرفت فیزیکی حدود 95 درصد است.

وی از قطعات یک، دو و سه کمربندی شهرکنگان بعنوان پروژه های جدید و در دست اقدام مدیریت پارس دو نام برد و یادآور شد: سال گذشته به دلیل مسایل مالی و وجود معارضان فراوان در طول مسیر این پروژه بطور کامل متوقف شده بود.

مدیر پارس دو منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: این پروژه با پیگیری های صورت گرفته از امور حقوقی سازمان در خصوص رفع معارضات و تخصیص اعتبار مورد نیاز از آبان ماه امسال مجددا در دستور کار قرارگرفته است.

اسدی افزود: در حال حاضر دعوت از پیمانکاران تایید صلاحیت شده برای خرید اسناد مناقصه در جریان است و در پایان مهلت تحویل پیشنهاد ها، پیمانکاران انتخاب و مراحل عقد قرارداد و اجرایی شدن آن براساس اعتبارات مصوب و تخصیص یافته اجرا خواهد شد.

وی گف: از سایر پروژه های در دست اقدام می توان به تعریض و بهسازی جاده اختر حد فاصل سه راهی جم تا سایت اختر، احداث کانال های هدایت سیلاب در سایت اختر، احداث جاده های پیرامونی، داخلی و فنس کشی سایت اختر و تمبک، ساخت آب شیرین کن منطقه پارس2 براساس طرح جامع آبرسانی  به روش BOT، طرح توسعه فضای سبز و همچنین احداث مجموعه کمپ فرهنگی ورزشی منطقه پارس2 کنگان اشاره کرد.

اسدی همچنین از پیگیری و رفع مسایل و مشکلات بخش صنعت نفت و سرمایه گذاران از قبیل تامین و تخصیص زمین، رفع معارضات و ایجاد امکانات مناسب و سهل الوصول برای اجرای پروژه های تعریف شده آنان بعنوان بخشی دیگر از فعالیت های مدیریت منطقه پارس دو ( منطقه کنگان ) نام برد.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید