معاون وزیر نفت:

95 درصد اهداف همایش مدیران عامل شرکت های پتروشیمی محقق شد

(پنج شنبه ۸ بهمن ۱۳۸۸) ۱۵:۰۷

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اعلام رضایت از برگزاری سیزدهمین همایش مدیران عامل شرکت های تولیدی پتروشیمی در سراسر کشور تصریح کرد: به بیش از 95 درصد از اهداف برگزاری این همایش دست یافته ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه مهندس عبدالحسین بیات در جمع خبرنگاران در عسلویه گفت: از آنجا که شرکت های تولیدی پتروشیمی وابستگی های زیادی به یکدیگر دارند، چالش ها و فرصت های مشترکی نیز با هم دارند.

وی افزود: این همایش بصورت دوره ای و هر سه ماه یک بار بمنظور چگونگی مواجهه با تهدیدها و فرصت های پیش روی تولید در صنعت پتروشیمی برگزار می شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار داشت: در گذشته شرکت هایی که خصوصی می شدند از چرخه این همایش ها و هم اندیشی ها کنار گذاشته می شدند که این قطع ارتباط مشکلاتی را در پی داشت.

بیات افزود: به دلیل نقاط مشترک فراوان، برای نخستین بار تمامی شرکت های تولیدی خصوصی و دولتی در این همایش جمع شدند که نتایج بسیار خوب آن می تواند در مدیریت منابع شرکت ها اثر گذار باشد.

معاون وزیر نفت گفت: خصوصی سازی یکی از تغییراتی است که در صنعت پتروشیمی در حال وقوع است و روز به روز توسعه می یابد.

وی با بیان این که در حال حاضر حدود 80 شرکت تولیدی، خدماتی و طرح پتروشیمی در صنعت پتروشیمی کشور فعالیت دارند، گفت: 23 شرکت تاکنون بطور کامل به بخش خصوصی واگذار شده است.

بیات افزود: 12 شرکت نیز در طرح هلدینگ خلیج فارس است و به سازمان خصوصی سازی معرفی شده اند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار داشت: از طرف سازمان خصوصی سازی فرصتی داده شده تا اساسنامه و ترازنامه های تلفیقی این شرکت ها را تهیه کنیم و در کمتر از یک سال به سازمان بورس معرفی کنیم.

معاون وزیر نفت افزود: سازمان خصوصی سازی نیز باید کارهای ارزش گذاری سهام شرکت ها را انجام دهد و آنها را واگذار کند.

بیات با بیان این که طرح های پتروشیمی برای واگذاری به بخش خصوصی حالت دوگانه دارد، افزود: اگر سرمایه گذاری حاضر به سرمایه گذاری در این طرح ها باشد قابل واگذاری است و در غیر اینصورت قانون اجازه داده است که طرح را تکمیل کنیم و سه سال بعد از راه اندازی واگذار شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به این که لایحه هدفمند کردن یارانه ها به دولت ابلاغ شده و دولت می رود که قیمت حامل های انرژی مانند گاز و برق را تنظیم کند، اظهار داشت: این قیمت ها ممکن است در میزان تراز شرکت های پتروشیمی اثر گذار باشد که در همایش مدیران عامل شرکت های تولیدی پتروشیمی سراسر کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیات گفت: نحوه برخورد با کارکنان و رفع نگرانی آنها در زمانی که یک واحد به بخش خصوصی واگذار می شود از دیگر موضوعاتی بود که در این همایش مورد بررسی قرار گرفت.

سیزدهمین همایش مدیران عامل شرکت های تولیدی پتروشیمی سراسر کشور روز چهارشنبه در منطقه ویژه اقتصادی انرژِی پارس برگزار شد.

منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یکی از قطب های پتروشیمی کشور به شمار می رود و تاکنون مجتمع های پتروشیمی زاگرس، جم، مبین، آریاساسول، پردیس (غدیر)، نوری (برزویه)، مهر، مبین و پارس در این منطقه به بهره برداری رسیده اند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید