رییس مجتمع پتروشیمی مبین اعلام کرد:

نیروگاه پتروشیمی مبین 810 روز بدون وقفه برق تولید کرد

(شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۸) ۱۴:۲۴

رییس مجتمع پتروشیمی مبین از تولید برق بدون وقفه طی 810 روز (دو سال و نیم گذشته) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه رضا خاوندی روز شنبه در عسلویه تاکید کرد: طی این مدت به هیچ عنوان نیروگاه از مدار خارج نشده که در نوع خود یک رکورد به حساب می آید.

وی با بیان این که طی دو سال و نیم گذشته بیش از هشت میلیون مگاوات برق، بدون وقفه در نیروگاه پتروشیمی مبین تولید شده است، تصریح کرد: کیفیت برق تولیدی بر اساس استاندارد (Power Quality IEC 61000) اروپا و تحویل در Battery Limit (پشت کنتور) مصرف کننده بوده است.

خاوندی اظهار داشت: نیروگاه برق یک هزار مگاواتی پتروشیمی مبین از هشت واحد 123 مگاواتی تشکیل شده است و در این مدت برق مجتمع های فاز اول پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس شامل جم، آریاساسول، پردیس (غدیر)، نوری (برزویه)، زاگرس و پارس و پتروشیمی های فاز دوم شامل مهر، کاویان و مروارید و همچنین پالایشگاه های چهارم و پنجم پارس جنوبی (فازهای شش تا 10) و بخشی از شبکه سراسری برق کشور را تامین می کرده است.

پتروشیمی مبین از جمله مجتمع های فاز اول پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به شمار می رود و وظیفه تامین سرویس های جانبی از قبیل آب، برق، بخار و اکسیژن سایر مجتمع های فاز اول پتروشیمی را بر عهده دارد.

پساب های صنعتی مجتمع های پتروشیمی فاز اول نیز در واحد تصفیه پساب پتروشیمی مبین تصفیه می شوند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید