با مشارکت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس:

نخستین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی در بوشهر گشایش یافت

(چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۸) ۰۸:۳۹

نخستین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی استان بوشهر عصر روز سه شنبه با حضور بیش از 50 شرکت فعال تابعه وزارت نفت و فعال در حوزه صنعت نفت کشور در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی استان بوشهر گشایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه رییس هیات مدیره شرکت نمایشگاه‌های استان بوشهر در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در یکهزار و 500 متر مربع مساحت و 60 غرفه با حضور شرکت های فعال نفتی از سراسر کشور برپا شده است.

غلامحسین کروبی افزود: این نمایشگاه عرصه مناسبی برای تبادل تجربیات و ارایه فناوری ‌های روز و فرصتی برای معرفی خدمات دولت و چهره ‌های متخصص استان بوشهر در حوزه نفت و گاز است.

وی اظهارداشت: ایجاد زمنیه مناسب برای تبادل نظر و تعاملات بازرگانی و تجاری به منظور عقد قراردادها، مشارکت در تولید و سرمایه گذاری در حوزه نفت از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است‌.

کروبی، معرفی دستاوردهای تحقیقاتی محققان و پژوهشگران و شناسایی چالش‌های پیش روی صنایع نفت گاز و پتروشیمی و حضور فعال متخصصان و کارشناسان به منظور آشنایی با آخرین دستاوردهای روز دنیا در این صنعت عظیم در استان بوشهر، از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.

وی بیان کرد: بیش از 50 شرکت فعال در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور در این نمایشگاه حضور دارند که از این تعداد 15 شرکت تابعه وزارت نفت است.

کروبی اظهار داشت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شرکت پترو پارس، شرکت نفت و گاز پارس، شرکت پایانه ‌های نفتی ایران، شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، مجتمع گاز پارس جنوبی، پالایشگاه فجر جم، پتروشیمی جم، شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، منطقه 10 عملیات انتقال گاز، پتروشیمی کاویان و باختر و پتروشیمی برزویه در این نمایشگاه حضور دارند‌.

وی گفت: همچنین در این نمایشگاه کارگاه آموزش نخستین نمایشگاه تخصصی بازرسی فنی، ایمنی و حفاظت محیط زیست و تجهیزات وابسته برگزار می‌شود‌.

کروبی اضافه کرد: آشنایی با بازرسی فنی آماده سازی سطح برای رنگ آمیزی، آشنایی با بازرسی فنی رنگ و پوشش‌های صنعتی، آشنایی با بازرسی و کنترل سیستم‌های حفاظت کاتدی و آشنایی با بازرسی دوره ای خطوط لوله، از جمله دوره‌های تخصصی این کارگاه آموزش است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید