در همایش ائمه جمعه شیعه و اهل سنت:

امام جمعه اهل سنت کنگان: وحدت شیعه و سنی همیشگی است

(سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸) ۱۳:۲۹

امام جمعه اهل سنت شهرستان کنگان تصریح کرد: وحدت شیعه و سنی در سراسر ایران بخصوص در استان بوشهر و شهرستان کنگان تا ابد ادامه می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه شیخ محمد جمالی در همایش ائمه جمعه و جماعت جنوب استان بوشهر در عسلویه ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: وحدت و انسجام و همدلی بین مسلمانان پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی را در پی دارد.

وی با بیان این که با نگاه به تاریخ می بینیم که نام افراد بزرگی با قلم زرین ذکر شده است، اظهار داشت: از ابتدای نهضت الهی پیامبران و خاتم آن ها حضرت محمد (ص) که برای نجات امت اسلامی در برابر ظلم و ستم جباران، مشرکان و بت پرستان مبعوث شدند، هدف این بود که اسلامی در آن جامعه برقرار شود که ظلم و ستم، جهل و نادانی و زنده به گور کردن دختران را از بین ببرد. جمالی افزود: اما این ندای وحدت آفرین و عدالت پیامبر به کام دشمنان اسلام تلخ آمد و در برابر نهضت پیامبر اسلام قد علم کردند و تا آنجا که توانستند سنگ اندازی و کارشکنی کردند.

امام جمعه اهل سنت کنگان گفت: پیامبر اسلام (ص) را به مدت سه سال در شعب ابی طالب تحریم اقتصادی کردند و بعد از آن کارشکنی های زیادی انجام شد بطوری که پیامبر مجبور به مهاجرات به شهری دیگر شد.

جمالی افزود: دشمنان فکر کردند با بیرون رفتن پیامبر از مکه، کار تمام شده و هیچ خطر دیگری متوجه آنها نیست اما بعد از مدت کوتاهی از این مهاجرت، طومار دشمنان و مشرکان و بت پرستان پیچیده شده و از بین رفتند.

وی یادآور شد: در سال 1342 تاریخ تکرار شد، حضرت امام خمینی (ره) در برابر ظلم شاه قیام کرد و دیدیم که شاه که از طرف آمریکا بر این کشور حکومت می کرد، اول امام را زندانی و سپس به کشورهای ترکیه و فرانسه تبعید کرد.

امام جمعه اهل سنت کنگان افزود: اما دنیا مشاهده کرد که این رهبر فرزانه از همان جا نهضت اسلامی را مدیریت کرد و مردم مسلمان ایران با دست خالی در برابر رژیم ستم شاهی ایستادند تا این که در سال 1357 که امام پا به خاک وطن گذاشت،. طومار دو هزار و 500 ساله حکومت ستم شاهی در هم پیچیده شد.

جمالی گفت: دشمنان بیکار ننشستند و در ابتدا جنگ هشت ساله که نتیجه آن شکست دشمن بود را بر ملت ایران تحمیل کردند و سپس به تحریم های بین المللی اقتصادی روی آوردند اما هیچ نتیجه ای جز شکست برای آنها نداشته است.

وی اظهار داشت: دشمنان اسلام که امروز می بینند جنگ تحمیلی و تحریم اقتصادی برای رسیدن به اهداف آنها کارساز نبوده است، از راه ایجاد اختلاف و تفرقه بین مذاهب شیعه و سنی وارد شده اند.

امام جمعه اهل سنت کنگان افزود: اما دشمن کور خوانده است که بتواند با ایجاد اختلاف علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدامی انجام دهد زیرا ملتی که با وحدت کلمه، اتحاد و انسجام توانست در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنی که توسط همه کشورها حمایت شد مقاومت کند، هرگز دچار تفرقه ای نخواهد شد که دشمن بتواند بواسطه آن کوچکترین خللی در پیکره نظام قدرتمند اسلامی ایجاد کند.

جمالی با تاکید بر این که همه ملت ایران بخصوص استان بوشهر یکپارچه است و وحدت خود را حفظ کرده است، اظهار داشت: مردم شیعه و سنی شهرستان کنگان از دیرباز بدون هیچ مشکلی در کنار یکدیگر زندگی کرده اند و دشمنان بدانند این وحدت تا همیشه ادامه خواهد یافت.

همایش ائمه جمعه و جماعت شهرهای جنوب استان بوشهر روز دوشنبه با حضور حضرت آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در عسلویه برگزار شد.

در این همایش ائمه جمعه و جماعت شیعه و اهل سنت شهرستان کنگان، بخش عسلویه استان بوشهر و شهرستان پارسیان استان هرمزگان حضور داشتند.

 
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید