مدیرعامل شرکت سپانیر:

پیشرفت فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به 48 درصد رسیده است

(یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۹) ۱۹:۴۵

مدیرعامل شرکت سپانیر و ابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و رهبری کنسرسیوم پیمانکاران فازهای 15 و 16 پارس جنوبی را برعهده دارد مجموع پیشرفت فازهای 15 و 16 پارس جنوبی را 48 درصد عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه سردار غلامحسین خواجه علی روز یکشنبه در جریان بازدید وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از این دو فاز پالایشگاهی پارس جنوبی گفت: تاکنون در بخش سکوها 36 درصد، در بخش خط لوله 82 درصد و در بخش پالایشگاه خشکی 44 درصد پیشرفت داشته ایم که مجموع پیشرفت کل پروژه 48 درصد است.

وی افزود: 36 درصد تجهیزات فازهای 15 و 16 از شرکت های داخلی، 18 درصد از کره جنوبی و 16 درصد از آلمان خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت سپانیر با اشاره به روند استفاده از تجهیزات داخلی در ساخت پالایشگاه های پارس جنوبی گفت: استفاده از تجهیزات داخلی در فاز یک پارس جنوبی 35 درصد، در فازهای دو و سه بیش از 40 درصد، در فازهای چهار و پنج 51 درصد، در فازهای 9 و 10 شش، هفت و هشت بیش از 51 درصد، در فازهای 9 و 10 بیش از 45 درصد بوده است که در فازهای 15 و 16 به بیش از 63 درصد خواهد رسید.

خواجه علی تصریح کرد: 370 قطعه از تجهیزات اصلی پروژه توسط شرکت های ایرانی ساخته می شود.

وزیر دفاع و جمعی از معاونانش روز یکشنبه با حضور در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از مجتمع های پتروشیمی پردیس، مروارید، جم، زاگرس، بندر پتروشیمی پارس و فازهای پالایشگاهی 15 و 16 پارس جنوبی بازدید کردند.

محمدعلی بساق زاده مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی، سید پیروز موسوی قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه ویِژه اقتصادی انرژی پارس و جمعی از مدیران عامل شرکت های پتروشیمی وزیر دفاع را در این سفر یک روزه همراهی کردند

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید