استاندار بوشهر:

یکی از تبلورهای زیبای اقتصادی کشور در پارس جنوبی رقم خورده است

(دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹) ۲۰:۴۵

استاندار بوشهر با بیان این که این استان از هر دو قابلیت سرمایه گذاری و گردشگری در کشور برخوردار است، اظهار داشت: یکی از تبلورهای زیبای اقتصادی کشور در پارس جنوبی رقم خورده است.

به گزارش پایگاه اطللاع رسانی منطقه ویژه  ابوطالب شفقت روز دوشنبه در حضور حمید بقایی معاون رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در عسلویه افزود: بزودی فعالیت های وسیعی با مشارکت کشورهای علاقه مند به همکاری با ایران در پارس شمالی صورت می گیرد.

وی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: دو هزار هکتار این منطقه در حال حاضر فعال است و دو هزار هکتار دیگر در حال الحاق به این منطقه است.

استاندار بوشهر تاکید کرد: با توجه به مجموعه شرایط استان بوشهر، باید عنایت ویژه ای به این استان صورت گیرد.

شفقت گفت: به لحاظ میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر از سواحل زیبای خلیج فارس به طول بالغ بر 700 کیلومتر و مناطق زیبای خشکی مانند نایبند، مند و اماکن تاریخی باستانی غنی از هزاره گذشته مانند سیراف برخوردار است.

وی با بیان این که زیبایی های استان بوشهر در سراسر استان پخش شده است، اظهار داشت: افتخار می کنیم که طی دو - سه سال گذشته تعداد گردشگران این استان از 300 هزار نفر به چهار و نیم میلیون نفر افزایش یافته است.

استاندار بوشهر گفت: گناوه به عنوان دومین شهر مسافرپذیر کشور شناخته شده و استان بوشهر دومین استانی است که توانسته است برای گردشگران ماندگاری ایجاد کند.

شفقت با بیان این که زیباسازی ساحلی در استان بوشهر در دولت نهم صورت گرفته است، اظهار داشت: 25 کیلومتر از سواحل استان از دیلم گرفته تا نخل تقی و عسلویه به تفرجگاه زیبا تبدیل شده است و از سواحل کشورهای حاشیه خلیج فارس و بسیاری از نقاط دنیا نیز زیباتر ساخته شده است.

وی افزود: منزل رییس علی دلواری با حضور مقام معظم رهبری در استان بوشهر از فراموشی احیا شد و در دولت نهم بعنوان زیباترین خانه دلیران جنوب معرفی شده است.

حمید بقایی معاون رییس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به همراه معاونان خود روز دوشنبه بمنظور بازدید از تاسیسات پارس جنوبی به عسلویه سفر کرد.

وی در این سفر یک روزه از فازهای پالایشگاهی چهار و پنج، مجتمع پتروشیمی جم و اسکله های شهرهای نخل تقی و عسلویه بازدید کرد.

مسعود نصوری معاون استاندار بوشهر، موسی سوری مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، فرماندار کنگان، بخشدار عسلویه و جمعی از مدیران پارس جنوبی بقایی را در بازدید از تاسیسات پارس جنوبی همراهی کردند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید