برای نخستین بار:

هواپیمای پهن پیکر آنتونوف در فرودگاه خلیج فارس عسلویه به زمین نشست

(یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹) ۱۹:۵۶

مدیر فرودگاه بین المللی خلیج فارس اعلام کرد: یک فروند هواپیمای پهن پیکر فوق سنگین آنتونوف 124 موفق به فرود در این فرودگاه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه فرشید کلاه کج روز یکشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: با فرود موفق این هواپیما قابلیت فرودگاه بین المللی خلیج فارس برای نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر بصورت عملی به اثبات رسید.

وی افزود: این هواپیما به عنوان یکی از پهن پیکرترین هواپیمای باربری جهان کالاهای مورد نیاز طرح‌های توسعه پارس جنوبی را به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس حمل کرد.

کلاه کج تصریح کرد: نمایندگان شرکت فرستنده این محموله در ابتدا زیرساخت های فرودگاهی عسلویه را برای ارسال این محموله مناسب نمی دانستند و قصد داشتند آن را به فرودگاه بندرعباس ارسال و سپس از طریق زمینی به عسلویه منتقل کنند اما پس از مشاهده امکانات و زیرساخت های فرودگاه بین المللی خلیج فارس در ارسال این محموله تجدید نظر کردند.

وی افزود: نمایندگان اعزامی این شرکت به عسلویه، وجود فرودگاه بین المللی خلیج فارس را یکی از قابلیت های مهم برای شتاب دهی به ارسال کالاها و تجهیزات فازها و واحدهای مختلف طرح توسعه پارس جنوبی توصیف کردند.

آنتونوف-۱۲۴ An-124  معروف به کندور Condor یک هواپیمای غیرنظامی ساخت شرکت آنتونوف کشور اوکراین است.

طراحی این هواپیما از اواخر دهه 70 میلادی شروع شد و نخستین پرواز آن در آوریل ۱۹۸۲ انجام شد.

کاربرد تجاری این هواپیما از سال ۱۹۸۶ شروع شد و تا پیش از ساخت ایرباس آ-۳۸۰ این هواپیما بزرگترین هواپیمای جهان به حساب می‌آمد.

کلاه کج یادآور شد: طرح توسعه فرودگاه بین المللی خلیج فارس با احداث باند و ترمینال دوم بزودی اجرا خواهد شد.

مدیر فرودگاه بین المللی خلیج فارس گفت: کارهای مطالعاتی ساخت باند دوم به طول چهار کیلومتر انجام شده است و با توجه به نیاز عملیاتی، راهبردی بودن منطقه و شاخص ‌های بین المللی فرودگاه خلیج فارس، اجرای باند دوم این فرودگاه بسیار ضروری است.

کلاه کج افزود: با اجرای طرح ساخت ترمینال دوم فرودگاه بین المللی خلیج فارس نیز، هفت تونل هوایی ساخته می‌شود تا مسافران بدون طی مسیر با اتوبوس، بصورت مستقیم وارد هواپیما شوند.

به گفته وی پس از ساخت و بهره برداری از ترمینال دوم فرودگاه بین المللی خلیج فارس، سالن پروازهای داخلی و خارجی از یکدیگر جدا می شوند.

فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه یکی از مهمترین فرودگاه های کشور به شمار می رود و به وزارت نفت تعلق دارد.

شرکت‌های هواپیمایی ماهان، آسمان، کیش ایر، تابان، فارس قشم ایر و هواپیمایی نفت ایران، انتقال مسافران پارس جنوبی را از عسلویه به شهرهای مختلف کشور از طریق این فرودگاه انجام می دهند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید