با امضای قرارداد بین سازمان منطقه ویژه و کشتیرانی جمهوری اسلامی:

مجتمع بندری پارس به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران واگذار می شود

(دوشنبه ۷ تیر ۱۳۸۹) ۲۲:۲۴

سرمایه گذاری و بهره برداری از مجتمع بندری پارس در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی واگذار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه قرارداد واگذاری این مجتمع روز سه شنبه به امضای موسی سوری مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و محمد حسین داجمر مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی خواهد رسید.

به موجب این قرارداد بهره برداری از هفت پست اسکله مجتمع بندری پارس به طول بیش از دو کیلومتر با آبخور 11 تا 15 متر به مدت 15 سال به سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران واگذار می شود که این قرارداد در دوره های پنج ساله قابل تمدید است.
برپایه این گزارش تکمیل و تجهیز پسکرانه مجتمع بندری پارس نیز در پنج سال اول قرارداد مد نظر خواهد بود.
سرمایه گذاری در تکمیل و ساخت محوطه های بندری و انبارداری سرپوشیده ، انبارهای روباز، ابنیه و تجهیز و راهبری ترمینال کانتینری، فله و کالای عمومی در محدوده مجتمع بندری پارس در راستای طرح جامع بندر خدماتی پارس که توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی انجام خواهد شد، بالغ بر 400 میلیارد ریال برآورد شده که یک سوم آن در ساخت و ساز زیر بنایی و دو سوم آن بمنظور تامین تجهیزات اختصاص خواهد یافت.
از جمله مزیت های سرمایه گذاری و تجهیز مجتمع بندری پارس امکان حمل و نقل کالا و کانتینر از عسلویه به درون سرزمین اصلی و بالعکس و کوتاه بودن فاصله این بندر تا مراکز اصلی و صنعتی درون سرزمین است که این فاکتور به لحاظ اقتصادی در قیمت تمام شده حمل و نقل کالا و کانتینر تاثیری بسزا و تعیین کننده خواهد داشت.
با فعال شدن و بهره برداری کامل از مجتمع بندری پارس، زمینه اشتغال بیش از یک هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در این بندر فراهم خواهد شد.
مجتمع بندری پارس از بزرگترین بنادر استان بوشهر به شمار می رود و در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید