پیشرفت پروژه "ایران ال ان جی" به 35 درصد رسید

(چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۹) ۱۶:۳۸

مدیرعامل شرکت مایع سازی گاز طبیعی ایران پیشرفت فیزیکی فاز نخست پروژه "ایران ال ان جی" را 35 درصد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه مهندس علی خیراندیش در جمع خبرنگاران گفت: پروژه ایران ال ان جی در دو فاز و بمنظور تولید سالانه 10 میلیون و 500 هزار تن گاز مایع طبیعی شده در هر فاز طراحی شده است.
وی با بیان این که تمامی گاز مایع طبیعی شده در پروژه ایران ال ان جی به خارج از کشور صادر می شود و مصرف داخلی ندارد، اظهار داشت: روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز اولیه بعنوان خوراک پروژه از فاز 12 پارس جنوبی تامین می شود.
مدیرعامل شرکت مایع سازی گاز طبیعی ایران گفت: پروژه ایران ال ان جی از بخش های مختلفی از جمله نیروگاه برق، واحد شیرین سازی گاز، واحد مایع سازی گاز، مخازن ذخیره، اسکله و بنادر تشکیل شده است.
خیراندیش پیشرفت فیزیکی نیروگاه این پروژه را نزدیک به 60 درصد برشمرد و اظهار داشت: در آینده نزدیک دو واحد از نیروگاه با ظرفیت تولید 330 مگاوات برق وارد مدار شود.
وی با بیان این که واحدهای سوم و چهارم نیروگاه پنج الی شش ماه بعد از راه اندازی نیروگاه وارد مدار می شوند، اظهار داشت: واحدهای شش و هفت که واحدهای بخاری هستند و نیروگاه را به نیروگاه سیکل ترکیبی تبدیل می کنند، در بهار سال آینده وارد مدار خواهند شد.
مدیرعامل شرکت مایع سازی گاز طبیعی ایران گفت: این نیروگاه از ظرفیت تولید یک هزار و 130 مگاوات برق برخوردار است و برق تولیدی در ابتدا به شبکه سراسری برق تحویل می شود.
خیراندیش ابراز امیدواری کرد تا پایان پاییز امسال 800 مگاوات برق در نیروگاه پروژه ایران ال ان جی تولید شود.
وی یادآور شد:عملیات اجرایی پروژه ایران ال ان جی از تابستان سال 1386 آغاز شده و تاکنون بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلار در اجرای این پروژه هزینه شده است.
خیراندیش گفت: در صورت تامین نقدینگی در زمان مناسب امیدواریم تا اواخر سال 1390 اولین محموله گاز مایع طبیعی شده را به خارج از کشور صادر کنیم.
پروژه ایران ال ان جی در سایت شماره دو منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (تمبک) و در مجاورت فاز 12 پارس جنوبی در حال ساخت است.
مدیرعامل شرکت مایع سازی گاز طبیعی ایران گفت: فاز دوم پروژه ایران ال ان جی نیز با ظرفیت تولید سالانه 10 میلیون و 500 هزار تن گاز مایع طبیعی شده در کنار فاز یک ساخته خواهد شد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید