خوشنویس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر مقام نخست استانی را کسب کرد

(دوشنبه ۴ اَمرداد ۱۳۸۹) ۱۵:۵۹

هنرمند خوشنویس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر حایز مقام برتر جشنواره خوشنویسی "روز بوشهر" در سال جاری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه محمدجواد علی بابایی که در حال حاضر بعنوان کارشناس آزمایشگاه در بیمارستان توحید جم مشغول فعالیت است مقام های برتر مسابقات مختلف خوشنویسی از جمله دوره اول جشنواره استانی خلیج فارس سال 1387 و جشنواره خوشنویسی "روز بوشهر" سال جاری و همچنین مقام اول کتابت نستعلیق مسابقه خوشنویسی کلک انجمن خوشنویسان شیراز را کسب کرده است.

به گفته این استاد خوشنویسی که بیش از 15 سال است به این هنر می پردازد، استعداد هنرجویان خوشنویسی در رشته نستعلیق و ثلث در شهرستان جم در رتبه اول استان بوشهر قرار دارد بطوری که هرساله مقام اول این رشته ها نصیب هنرمندان این شهرستان می شود.
علی بابایی گفت: خطوط به جا مانده از اسناد قدیمی در شهرستان جم نشان دهنده این است که استعداد خوشنویسی در این منطقه بالا بوده است.
وی با بیان این که در حال حاضر نیز هنر خوشنویسی در شهرستان جم از جایگاه مناسبی در استان بوشهر برخوردار است گفت: ایجاد شعبه انجمن خوشنویسان در این شهرستان ضروری است.
علی بابایی با بیان این که در حال حاضر هشت نفر در شهرستان جم مدرک خوشنویسی ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران دریافت کرده اند، اظهار داشت: حدود یکصد هنرجو نیز در حال حاضر در دوره های مختلف خوشنویسی در این شهرستان در حال فعالیت هستند.
هنرمند خوشنویس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر افزود: در حال حاضر نبود فضای آموزشی مناسب و فضای نمایشگاهی، مانع از تاسیس شعبه انجمن خوشنویسان ایران در این شهرستان شده است.
وی در سال 1374 مدرک درجه ممتاز خود در رشته نستعلیق را از انجمن خوشنویسان ایران دریافت کرده و این هنر را از اساتید بزرگ خوشنویسی از جمله استاد غلامحسین امیرخانی، قاسم احسنت (انجمن خوشنویسان شیراز)، محمد سبزه کار و حسین غلامی فراگرفته است.
علی بابایی در حال حاضر هنر خوشنویسی را به بیش از 50 هنرجو در شهرستان جم می آموزد و تاکنون سه نمایشگاه فردی در شهرستان های کنگان، جم و بوشهر و سه نمایشگاه گروهی در این شهرستان ها برگزار کرده است.
امین علی بابایی فرزند نوجوان استاد علی بابایی نیز با فراگرفتن هنر خوشنویسی در رشته نستعلیق از پدر، مدرک درجه ممتاز را از انجمن خوشنویسان ایران دریافت کرده است.
وی نیز مقام های برتر مسابقات مختلف از جمله مقام اول استانی خط نستعلیق دوره دبیرستان را در سال 1387 کسب کرده است.
خط نستعلیق به عروس خطوط ایرانی مشهور است.
 
 
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید