در خرداد ماه سال جاری:

بیش از 117 هزار تن محصول از پتروشیمی پارس در عسلویه صادر شد

(دوشنبه ۴ اَمرداد ۱۳۸۹) ۱۷:۲۷

مجتمع پتروشیمی پارس در خرداد ماه امسال بیش از 117 هزار تن گاز مایع و استایرن منومر به خارج از کشور صادر کرد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شرکت پتروشیمی پارس در خرداد ماه امسال دو محموله گاز مایع این شرکت شامل 56 هزار تن پروپان و 34 هزار تن بوتان به مقصد کشورهای آسیای شرقی صادر شده است.

در این مدت سه محموله استایرن منومر تولیدی این مجتمع نیز به میزان 27 هزار تن به خارج از کشور صادر شده است.
برپایه این گزارش این مجتمع در اردیبهشت ماه امسال نیز86 هزار تن محصول ال.پی.جی (LPG) و استایرن منومر به کشورهای آسیای شرقی صادر کرده بود.
‌شرکت پتروشیمی پارس از شرکت‌های مادر در فاز اول پتروشیمی منطقه ویژه انرژی پارس به شمار می‌رود و 50 درصد سهام شرکت پتروشیمی آریا‌ساسول نیز متعلق به این شرکت است.
خوراک پتروشیمی پارس از فازهای پالایشگاهی پارس جنوبی، پتروشیمی آریاساسول، پتروشیمی نوری (برزویه) و پتروشیمی بوعلی‌سینا تامین می‌شود.
محصولات این شرکت حدود چهار میلیون و 500 هزار تن در سال است که 50 درصد آن صادر می‌شود و مابقی به منظور تامین خوراک پتروشیمی آریاساسول و بخشی از خوراک پتروشیمی جم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
واحدهای تولیدی شرکت پتروشیمی پارس شامل استحصال اتان، اتیل بنزن و استایرن منومر است.
شرکت پتروشیمی پارس در سال 1388 با تکمیل و راه‌اندازی مخزن جدید بوتان و پروپان، موفق به افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی محصولات واحد استحصال اتان از 30 هزار تن به 120 هزار تن شد و توانایی صادرات توسط کشتی‌های با ظرفیت بسیار بالا را به دست آورد.
شرکت پتروشیمی پارس از سودآورترین مجتمع‌های پتروشیمی کشور است و در منطقه پارس جنوبی در عسلویه واقع شده و محصولات آن شامل اتان، پروپان، بوتان، گسولین، اتیل بنزن و استایرن منومر است.
واحد استایرن منومر پتروشیمی پارس، بزرگ‌ترین واحد تولیدی استایرن در جهان و دومین واحد تولیدی این محصول در کشور است و ظرفیت تولید سالانه 600 هزار تن از این محصول را دارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید