به همت بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر:

بیش از هفت هزار و 500 نفر از کارکنان پارس جنوبی تحت معاینه طب صنعتی قرار گرفتند

(سه شنبه ۱۲ اَمرداد ۱۳۸۹) ۱۳:۴۱

رییس واحد سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر اعلام کرد: هفت هزار و 879 نفر از کارکنان رسمی و پیمانکاری شاغل در شرکت های تابعه وزارت نفت در پارس جنوبی، پالایشگاه ها، مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاه فجر جم در سال گذشته تحت معاینه طب صنعتی قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر دکتر سعید لطفی گفت: سازمان منطقه ویژه انرژی پارس با 100 درصد پوشش معاینات کارکنان، شرکت پالایش گاز فجر جم با 95 درصد، شرکت های پتروشیمی پازارگاد، مبین، برزویه، پردیس، کاویان و مخازن و پایانه های پتروشیمی با94 درصد و شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با 85 درصدپوشش معاینات بهترین وضعیت را در اهمیت دادن به سلامت کارکنان تحت پوشش خود داشته اند که این نشانه همکاری بسیار خوب واحد های HSE این شرکت ها با بهداشت و درمان صنعت نفت بوده است.

این متخصص طب کار افزود: گزارش نتایج معاینات طب صنعتی کارکنان در سال گذشته به مدیران عامل و دیگر مسوولان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی ارایه شده است.
دکتر لطفی افزود: در این گزارش درصد پوشش معاینات طب صنعتی، آمار افراد دارای فاکتورهای خطر شامل بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون، افزایش وزن و مصرف سیگار، نتایج تست های روانشناسی، نتایج آزمایشات طبی و اودیومتری و اوپتومتری و اسپرومتری تعداد بیماران مزمن و صعب العلاج شناسایی شده و به تفکیک هر واحد اعلام شد.
وی گفت: در بخش فعالیت های بهداشت حرفه ای و محیط نیز نتایج بازدید های محل کار (job visit ) و عوامل خطر هرکارگاه، نتایج آلاینده های فیزیکی و شیمیایی و گزارش آزمایشات  آب و فاضلاب و گزارش بازدید های بهداشتی از کمپ ها و شهرک های مسکونی و رستوران ها، به صورت کامل تشریح شده است.
دکتر لطفی افزود: برای اولین بار و برای آشنایی بیشتر مدیران با وضعیت سلامت کارکنان خود ، نتایج مقایسه ای وضعیت سلامت هر شرکت با دیگر شرکت های عملیاتی مستقر درمنطقه و جایگاه و رتبه وضعیت سلامت هر شرکت مشخص شد .
 رییس واحد سلامت کار بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر اظهار داشت: با توجه به انجام معاینات طب صنعتی برای یک هزار و 800 نفر از کارکنان پیمانکاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، مقایسه ای بین وضعیت سلامت کارکنان رسمی و کارکنان پیمانکاری نیز انجام شد .
بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر با دارا بودن چهار مرکز سلامت طب کار و 19 مرکز درمانی طب صنعتی تحت پوشش، با بکارگیری دو نفر پزشک متخصص طب کار و یک نفر پزشک دارای مدرک مستر عالی مدیریت طب کار و بهداشت حرفه ای و 46 نفر پزشک عمومی که دوره های معاینات طب صنعتی را گذرانده اند ، هر سال معاینات پزشکی کارکنان شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی در مناطق پارس شمالی، پارس جنوبی و مناطق نار و کنگان و جم و بوشهر را انجام می دهد و نتایج آن را پس از آنالیز و گزارش گیری به مدیران و مسوولان واحدهای HSE شرکت ها ارایه می کند.
 
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید