با تلاش و فداکاری کارکنان متعهد منطقه ویژه؛

آتش سوزی فاز 1 پتروشیمی پردیس در کمتر از یک ساعت مهار شد

(چهارشنبه ۱۳ اَمرداد ۱۳۸۹) ۱۹:۵۴

ستاد بحران مستقر در پتروشیمی پردیس با اعلام کنترل و مهار حادثه آتش سوزی در فاز یک این مجتمع تصریح کرد وقفه‌ای در تولید فاز 2 این مجتمع ایجاد نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه، ستاد بحران مستقر در پتروشیمی پردیس منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، با انتشار اطلاعیه ای جزئیات حادثه امروز در فاز اول پتروشیمی پردیس را تشریح کرد.

بر اساس گزارش این ستاد، در ساعت 14 امروز (چهارشنبه 13 مرداد) در واحد قدیم آمونیاک پتروشیمی پردیس (پردیس یک) در حالیکه کارکنان تعمیرات مشغول رفع نشتی از خط آمین ارسالی به برج جذب بودند، میزان نشتی افزایش یافته و موجب خروج گاز سنتز و آتش سوزی شده است.

در این گزارش آمده است: با ابتکار عمل مناسب و به موقع گروه های ایمنی و آتش نشانی و بهره برداری، از گسترش آتش سوزی جلوگیری و آتش در ساعت 15 کنترل و مهار شده و هم اینک واحد مذکور تحت کنترل کامل و شرایط در وضعیت عادی قرار گرفته است.

گزارش ستاد بحران مستقر در پتروشیمی پردیس می افزاید: به حمدالله با هشیاری و تلاش همکاران متعهد و متخصص پتروشیمی پردیس، در این جریان واحدهای آمونیاک و اوره جدید پردیس بدون مشکل در مدار تولید قرار داشته و هیچ گونه وقفه ای در کار آنها ایجاد نشده است.

ستاد بحران مستقر در پتروشیمی پردیس منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، در پایان این اطلاعیه آورده است: در این حادثه 5 نفر از همکاران شریف و فداکار پتروشیمی پردیس جان خویش را در راه اعتلای صنعت نفت و ایران عزیز تقدیم نموده و به دیار حق شتافتند. همچنین 3 نفر از همکاران نیز مجروح شده که به سرعت تحت درمان قرار گرفته اند.

در این حادثه، فاز یک پتروشیمی پردیس که واحد اوره و آمونیاک 4 این پتروشیمی است به دلیل فرسودگی خط دچار آسیب شده است و واحد اوره و آمونیاک 6 این مجتمع کاملا فعال است و در مدار عملیاتی قرار دارد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید