300 دانش آموز عسلویه در مدرسه نفت؛

مدرسه شش کلاسه حدیث عسلویه افتتاح شد

(دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۹) ۰۱:۰۰

مدرسه دخترانه شش کلاسه حدیث عسلویه که به همت شرکت مهندسی و ساختمان نفت (اویک) احداث شده است همزمان با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید با حدود 300 نفر دانش آموز افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مدرسه حدیث شهر عسلویه با حضور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، مدیرعامل شرکت اویک و جمعی از مسئولین و مقامات شهرستان کنگان و بخش عسلویه به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت در مراسم افتتاح این مدرسه، گفت: نیاز منطقه عسلویه در حوزه آموزش و پرورش بسیار زیاد است؛ این منطقه پتانسیل بیشتری برای ساخت دیگر واحدهای آموزشی دارد و امیدواریم با ساخت و اهدا این مدرسه، سختی هایی که برای مردم عسلویه ایجاد شده، جبران کرده باشیم.

مهندس رکن الدین جوادی با بیان اینکه گسترش و توسعه فضاهای آموزشی از اولویت های راهبردی شرکت اویک است، ادامه داد: پیشتر با تربیت تکنسین در رشته های مختلف مانند جوشکاری صنعتی و همچنین ساخت چند مدرسه در استان های هرمزگان و خوزستان گام هائی در جهت تحقق این هدف راهبردی برداشته ایم.

وی در باره کارهای بزرگ رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، یادآور شد: زمانی می توانیم آن گام ها را پاس بداریم که سطح آموزش و توان فرزندان این مرز و بوم را توسعه داده و ارتقا بخشیم.

جوادی تصریح کرد: تحصیل یکی از شاخص های مهم جامعه بین المللی است و امیدواریم با توسعه فازهای بعدی در عسلویه بتوانیم گام های مثبت دیگری برای احداث مراکز آموزشی و تربیتی برداریم؛ افزایش دانائی در بین فرزندان عسلویه را از وظایف اصلی خود می دانیم.

بخشدار عسلویه نیز در این آیین با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، از همت و تلاش خیرین به ویژه مسئولین شرکت اویک در احداث واحدهای آموزشی در سطح این بخش قدردانی کرد و گفت: با ساخت این مدرسه تا کنون در عسلویه 14 مرکز آموزشی ، تربیتی ساخته شده که 3 مرکز آن توسط پتروشیمی ، 2 مرکز توسط شرکت گاما و دو  فضای آموزشی نیز توسط قرارگاه خاتم الانبیا و مابقی توسط منطقه ویژه پارس و زیر مجموعه های وزارت نفت ساخته شده است.

عبدالله نادری افزود: به همت مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، دانشگاه علمی کاربردی در عسلویه راه اندازی شده است؛ ضمن اینکه دانشگاه پیام نور با افزایش رشته های تحصیلی، سطح آموزشی خود را توسعه داده است.

وی مشکل بخش عسلویه در حوزه آموزش و پرورش محدودیت امکانات برای اسکان 450 نفر از معلمان خواند و گفت: 320 نفر از جامعه معلمان در بخش عسلویه بومی استان بوشهر و منطقه می باشند.

مدرسه شش کلاسه حدیث عسلویه در زمینی به مساحت دو هزار و 535 متر مربع و زیربنای 621 متر مربع، با 50 هزار نفر ساعت کار و صرف پنج میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است؛ این مرکز آموزشی دارای تجهیزات پیشرفته و امکانات جدید است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید