با شتاب دهی به طرح توسعه پارس جنوبی؛

استاندار بوشهر: ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در استان هدف گذاری شده است

(سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۹) ۱۲:۵۳

محمد حسین جهانبخش، فعالیت صنعت نفت در استان بوشهر در کاهش نرخ بیکاری این استان را اثرگذار خواند و گفت: با ساخت فازهای باقیمانده و توسعه طرح پارس جنوبی در آینده نزدیک 20 هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، محمدحسین جهانبخش دوشنبه (26 مهر) در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان بوشهر در منطقه ویژه پارس افزود: تحقق این میزان اشتغال، علاوه بر تحول در زیرساخت های اقتصادی، نرخ بیکاری استان را از 1/11 درصد به 3/7 درصد کاهش می دهد.

وی تاکید کرد: مجموعه وزارت نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همکاری خوبی با مجموعه استان در زمینه های مختلف داشته اند، اما در زمینه اشتغال نیروهای بومی باید همت و تلاش بیشتری از سوی مدیران شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه پارس انجام شود.

استاندار بوشهر، در باره پیگیری برای تحقق اشتغال 50 درصد نیروهای بومی در پارس جنوبی ادامه داد: همه شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی باید وضعیت اشتغال و جذب نیروهای خود را از سال 84 به بعد اعلام کنند تا بررسی لازم در این زمینه انجام شود.

جهانبخش در جمع بندی نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان بوشهر، با تعیین مصوبات این جلسه تصریح کرد: تاکید مجموعه استان بوشهر بر به کارگیری نیروهای بومی در طرح ها و فازهای پارس جنوبی است.

وی ادامه داد: در مرحله نخست، برای افزایش اشتغال نیروهای بومی در شرکت‌های مستقر در عسلویه که میزان اشتغال نیروی بومی در آن بسیار پایین است، 45 روز مهلت می‌دهیم.

جهانبخش ادامه داد: در مراحل بعدی، دیگر شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که اشتغال نیروهای بومی در آنها بهتر است، اما به 50 درصد جذب نیروی بومی (طبق مصوبه هیئت دولت) نرسیده اند، باید اشتغال بومی‌ها را افزایش دهند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید