با هدف انعکاس مجموعه فعالیت های صنعت نفت

حوزه های اطلاع رسانی در منطقه ویژه پارس گسترش می یابد

(جمعه ۲۱ آبان ۱۳۸۹) ۲۱:۵۵

در بازدید مدیران و سردبیران شبکه ها و بخش های مختلف خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از فازهای باقیمانده و طرح ها و مجتمع های گازی و پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه پارس که اخیرا انجام شد، زمینه های گسترش حوزه های اطلاع رسانی در این منطقه بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در نشست با مدیران و سردبیران بخش های خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، فعالیت رسانه ملی در انعکاس مجموعه تلاش های انجام شده دولت برای توسعه کشور  را مهم خواند و تاکید کرد: پوشش خبری رسانه ملی از تلاش های گسترده صنعت نفت در منطقه ویژه پارس، در تبیین افکار عمومی اثرگذار است. 

مهندس موسی سوری یادآور شد: اخیر انعکاس اخبار و گزارش های پخش شده پارس جنوبی از شبکه های مختلف رسانه ملی افزایش یافته است؛ بسیاری از همکاران و هموطنان خارج از کشور این گزارش ها را می بینند و در بازدید از عسلویه، از تاثیر آن گزارش ها در تبیین افکار جهانی نسبت به توسعه صنعت نفت ایران به خوبی سخن می گویند.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن 18 فاز به طور همزمان در تاریخ صنعت نفت بی سابقه است، تصریح کرد: امروز صنعت نفت ایران صاحب دانش و علم اکتشاف، استخراج، تولید، فرآورش و تمام فعالیت های مرتبط با صنعت نفت و گاز است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: اوج توان مهندسی صنعت نفت ایران در 25 خرداد سال جاری (زمان امضای قرارداد هشت فاز باقیمانده پارس جنوبی) رقم خورد؛ توسعه و تولید دانش نوین مدیریتی صنعت نفت که با اندیشه های راهبردی وزیر نفت در حال تحقق است در آینده نزدیک موجب پرورش استعدادهای برجسته در منابع انسانی این صنعت عظیم خواهد شد.

سوری، منطقه ویژه پارس را دانشگاه بزرگ فنی، علمی و کاربردی خواند و گفت: اقتدار ملی ما متکی به توان علمی و دانش ما است و امروز منطقه ویژه پارس (پارس جنوبی، پارس کنگان و پارس شمالی) حوزه وسیع یادگیری دانش های نوین صنعتی است که از آینده ای درخشان با حضور جوانان این مرز و بوم خبر می دهد.

وی افزود: هم اکنون نظم خاصی در اجرای پروژه های صنعت نفت برقرار شده است و این حاصل حاکم بودن نگاه راهبردی در راس وزارت نفت است؛ در پارس جنوبی نیز با وجود یک نظم مناسب، عملیات اجرایی فازهای باقیمانده پارس جنوبی در حال انجام است به گونه ای که هر روز شاهد ثبت رکوردهای تازه در عملیات مختلف اجرای فازهای یاد شده هستیم.

سوری یادآور شد: عملیات خاکبرداری در حوزه پارس کنگان (محل احداث فازهای یاد شده) بسیار چشمگیر است و روزانه 120هزار متر مکعب حجم عملیات خاکبرداری و  تسطیح اراضی است که این یک رکورد تازه و بی سابقه محسوب می شود. 

صدا و سیما

صدا و سیما

صدا و سیما

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید