با ابلاغ معاونت آموزشی واحد بین‌المللی دانشگاه پیام نور؛

پذیرش بدون کنکور دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور عسلویه آغاز شد

(سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۹) ۲۱:۲۵

رئیس دانشگاه پیام نور واحد بین المللی عسلویه از آغاز پذیرش بدون کنکور دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور عسلویه خبر داد و گفت: متقاضیان می توانند بدون کنکور در شش رشته، تحصیلات تکمیلی خود را در این دانشگاه ادامه دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، دکتر جابر قاسمی افزود: با موافقت کمیته آموزشی دانشگاه پیام نور کشور و ابلاغ معاونت آموزشی واحد بین‌المللی این دانشگاه، دانشگاه پیام نور مرکز بین‌المللی عسلویه مجاز به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد و بدون کنکور شده است.

وی ادامه داد: علاقه مندان به شرکت در این مقطع تحصیلی می توانند با مراجعه با آدرس اینترنتی http://www.icapnu.ac.ir/fa/index.php  و یا www.pnu.ac.ir در یکی از شش رشته مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی صنایع، حسابداری، روانشناسی، حقوق بین الملل و مدیریت بازرگانی، نام نویسی کنند.

وی یادآور شد: ظرفیت برای هر رشته تحصیلی 20 نفر است که 10 نفر به صورت «آموزش محور» و 10 نفر نیز به صورت «پژوهش محور» پذیرش می شوند.

قاسمی در باره تفاوت بین دو روش پذیرشی یاد شده، گفت: در روش پذیرش به صورت آموزش محور، دانشجو در پایان دوره تحصیلی خود، به جای گذراندن چهار واحد «پایان نامه»، باید چهار واحد «سمینار» بگذراند؛ در روش پژوهش محور نیز دانشجو همان چهار واحد پایان نامه را می گذراند.

رئیس دانشگاه پیام نور واحد بین المللی عسلویه تصریح کرد: شهروندان عسلویه، کارکنان شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه پارس و کارکنان دانشگاه پیام نور در اولویت پذیرش هستند؛ تا سه برابر ظرفیت یاد شده (20 نفر ظرفیت به ازای هر رشته) نام نویسی مورد پذیرش قرار می گیرد.

قاسمی ادامه داد: از شرکت کنندگان در این رشته ها، مصاحبه به عمل می آید و در صورت پذیرش به عنوان دانشجوی رسمی دانشگاه پیام نور واحد بین المللی عسلویه، تحصیلات تکمیلی خود را ادامه خواهند داد.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری، شش رشته تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی در این دانشگاه راه اندازی شده است، یادآور شد: رشته‌های حقوق، علوم سیاسی، مهندسی محیط زیست و منابع طبیعی، مدیریت جهانگردی، مدیریت آموزشی و مشاوره روانشانسی از جمله رشته‌های تحصیلی جدید است که از مهر ماه امسال در این دانشگاه راه اندازی شده است.

قاسمی گفت: رشته‌های تحصیلی حسابداری، روانشناسی، شیمی محض، شیمی کاربردی، علوم اجتماعی، علوم اقتصادی، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، مهندسی صنایع، مهندسی آی تی، مهندسی کامپیوتر (نرم‌افزار)، مهندسی مدیریت اجرایی و مهندسی مدیریت پروژه نیز از جمله رشته‌هایی هستند که پیشتر در این دانشگاه راه اندازی شده بود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید