با ابتکار امام جمعه عسلویه و در پایان نماز عید قربان

سفره 800 متری وحدت شیعه و سنی در عسلویه گسترده شد

(چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۹) ۲۱:۱۳

با ابتکار امام جمعه عسلویه، سفره وحدت شیعه و سنی به طول 800 متر، در پایان مراسم نماز عید قربان، با حضور نمازگزاران خداجوی شیعه و سنی گسترده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس به نقل از خبرگزاری فارس، امام جمعه عسلویه در خطبه امروز نماز عید قربان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: عید قربان عید بندگی و عبودیت است و این روز بزرگ یادآور فداکاری ارزشمند و تکرارنشدنی حضرت ابراهیم است.

حجت‌الاسلام محمد گنجی افزود: عید قربان به ما می‌آموزد که باید بر نفس خود غلبه کنیم و نفس را تحت کنترل خود در آوریم؛ عید قربان در واقع یعنی فدا کردن و گذشتن از همه بهترین‌ها به عشق بهترین و در واقع عید قربان نشان‌دهنده عبودیت و بندگی در پیشگاه خداوند یکتا است.

امام جمعه عسلویه در ادامه به پیام مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج اشاره کرد و بیان داشت: این پیام وحدت‌بخش باید آویزه گوش همه مسلمانان قرار گیرد و مسلمانان باید با وحدت و اتحاد به سمت فتح قله‌های بزرگ پیشرفت و تعالی حرکت کنند.

گنجی یادآور شد: امروز جهان اسلام بیش از هر چیزی به وحدت، همدلی و یک‌رنگی نیاز دارد و اگر بتوانیم اتحاد خود را حفظ کنیم، می‌توانیم در برابر استکبار و استعمار ایستادگی کنیم و دشمن را ناکام کنیم.

وی افزود: ملت ایران در واقع پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی است و سایر ملل مسلمان و دولت‌های اسلامی نیز باید در برابر استکبار بایستند و موجبات سربلندی نظام را فراهم کنند.

امام جمعه عسلویه در ادامه با اشاره به وضعیت فلسطین و افغانستان و پاکستان گفت: اگر همه مسلمانان جهان متحد شوند و اختلافات جزئی را کنار بگذارند، می‌توانیم شاهد پیروزی جهان اسلام باشیم و در واقع استکبار جهانی از وحدت مسلمانان وحشت دارد.

بر اساس این گزارش، در پایان مراسم نماز عید قربان در عسلویه و به ابتکار دفتر امام جمعه عسلویه، سفره وحدت در این شهر با طول بیش از 800 متر برپا شد و شیعیان و اهل سنت در کنار هم پشت این سفره حاضر شدند و با همدلی، وحدت و همدلی خود را به جهانیان نشان دادند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید