دوره آموزشی «فرسودگی شغلی» ویژه کارکنان منطقه ویژه پارس برگزار می شود

(سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۹) ۱۶:۵۱

دوره آموزشی خستگی و فرسودگی شغلی ویژه کارکنان منطقه ویژه پارس و خانواده آنان روز پنج شنبه (18 آذر) در محل شهرک توحید جم برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، این دوره آموزشی با حضور «فریبا مجد تیموری» استاد روان شناس صنعت نفت و پژوهشگر مسائل کار و امور اجتماعی به مدت یک روز در محل فرهنگسرای شهرک توحید جم برگزار می شود.

50 نفر از کارکنان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ساکن شهرستان جم به همراه خانواده خود در این دوره آموزشی حضور خواهند داشت.

فرسوگی شغلی به خستگی ناشی از فشارهای موجود در محل کار، نفس کار و همچنین علائم و حالات تحلیل رفتگی قوای جسمی، سرخوردگی و گوشه گیری کارکنان یک سازمان گفته می شود.

عامل اصلی فرسودگی شغلی تحمل فشار ناشی از کار به مدت طولانی و کار زیاد است اما متغیرهای دیگری نیز در پیدایش این عارضه نقش دارند مانند ناآشنا بودن افراد با فضای کار و اهداف اصلی سازمان و انعطاف پذیر نبودن کارکنان در برابر فشارهای شغلی، که با برگزاری دوره های آموزشی می توان آمادگی و مهارت افراد را برای رهایی از این عارضه افزایش داد.

فرسودگی شغلی به معنای تهی شدن قدرت فیزیکی با احساس و یا بی انگیزگی در نتیجه استرس طولانی است؛ عصبانیت، افسردگی، بی اعتمادی و نگرانی، بخش های عادی زندگی و کار از جمله نشانه های فرسودگی شغلی در افراد است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید