قائم مقام سازمان منطقه ویژه پارس:

دلاوری های شهدای «مارد» نقطه عطف تاریخ ایران اسلامی است

(چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۹) ۲۲:۴۹

سید پیروز موسوی دلاوری ها و جانفشانی های شهدای والا مقام استان بوشهر در منطقه مارد آبادان را از نقطه های عطف تاریخ ایران اسلامی و هشت سال دفاع مقدس توصیف کرد و گفت: ازجان گذشتگی و ایثارگری آن شهدای عزیز باید نسل به نسل به جوانان این مرز و بوم منتقل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، قائم مقام سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در نشست با فرماندهان سپاه امام صادق (ع ) استان بوشهر افزود: پایمردی مجاهدان و مردان غیور بوشهری در منطقه مارد، تجلی عرصه عشق به وصال معبود و ملحق شدن به کاروان حضرت سید الشهدا (ع) بود؛ این افتخاری بزرگ برای سرزمین پر فروغ دلاورمردی های استان بوشهر است.

موسوی ادامه داد: نسل جدید استان بوشهر باید بداند که شهدای این منطقه برای حفظ این آب و خاک و عزت و سربلندی ایران اسلامی، چه جانفشانی هایی کردند و در شرایط و موقعیت های نابرابر و بسیار سخت، از تمام مرزهای جنوب محافظت و دفاع کردند.

وی تصریح کرد: ساخت اردوگاه فرهنگی فاطمه الزهرا (س) در منطقه مارد آبادان در جوار شهدای والا مقام و گمنام شرق کارون و اردوگاه راهیان نور ویژه استان بوشهر، کار بزرگ و برجسته ای است.

موسوی با بیان اینکه یادمان شهدای مارد آبادان می تواند به یک مرکز فرهنگی بزرگ تبدیل شود، افزود: یادمان شهدای مارد در موقعیت جغرافیایی مناسبی قرار گرفته به گونه ای که نقطه تلاقی تمام زائران و اردوهای راهیان نور کشور است.

معاون مهندسی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز گفت: سالانه 135 هزار نفر از یادمان شهدای مارد بازدید می کنند؛ در هر سفر زیارتی به این منطقه،  روزانه به حدود دو هزار و 500 نفر خدمات اقامتی ارائه می شود.

سرهنگ محمد صدیق افزود: برای توسعه اردوگاه حضرت فاطمه الزهرا (س) در منطقه مارد چهار سوله، میدان رزمایش، فنس کشی اطراف اردوگاه، خوایگاه و یک آشپزخانه، طراحی شده است.

  

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید