با هدف افزایش بصیرت در جامعه؛

جوانان باید با شیوه های مبارزاتی ائمه اطهار(ع) با حکومت های ظالم آشنا شوند

(شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۹) ۲۲:۲۹

کارشناس فرهنگی روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تاکید کرد: برای افزایش بینش و بصیرت جامعه به ویژه در بین نسل جوان امروز، باید روش ها و شیوه های مبارزاتی ائمه اطهار(ع) با حکومت جور و ستم دوران هر امام بزرگوار به طور دقیق در محافل و مجالس متعدد بیان شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویِژه پارس، حجت الاسلام سید علی اکبر سعیدی در مراسمی به مناسبت شهادت حضرت زین العابدین (ع) در محل مسجد ساختمان مرکزی منطقه ویژه پارس، تصریح کرد: اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برای گسترش اسلام ناب محمدی (ص) مشقات فراوانی دیدند و برای پیشبرد اهداف الهی سختی های زیادی متحمل شدند.

وی با بیان اینکه تمام ائمه دارای اهداف مشترکی بودند، ادامه داد: دعوت به توحید، مبارزه با طاغوت، نشر فرهنگ اسلام و تربیت مردم از جمله اهداف بلندی است که تمام ائمه اطهار (ع) برای تحقق آنها رنج های زیادی در زمان حیات طیبه خود دیدند و تحمل کردند.

سعیدی افزود: اما هر کدام از ائمه برای رسیدن به اهداف خود حرکت ها و شیوه های مختلفی در پیش می گیرند که البته مقتضیات زمان و مکان و همچنین جو سیاسی و اجتماعی حاکم بر روزگار آن امام در شیوه و روش هدایت مردم از سوی ائمه متفاوت بوده است.

وی با اشاره به نوع حکومت و برخی از مقتضیات زمانی حاکم بر جامعه دوران حضرت امام سجاد (ع)، یادآور شد: امام سجاد 35 سال امامت کرد؛ به رغم دوران امامات حضرت امام سجاد (ع) که 35 سال به طول انجامید ولی پس از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تنها سه تا چهار نفر به امامت حضرت سجاد (ع) اقرار کردند و این خود نشانگر تعداد بسیار اندک یاران آن حضرت می باشد؛ از این رو آن امام همام همواره تلاش زیادی برای تربیت یاران و شاگردان خود داشت.

سعیدی برخی نمونه های برخورد ظالمانه و خصمانه حکام جور آن زمان اشاره کرد و گفت: روزگار بسیار پیچیده سیاسی و اجتماعی آن دوران به گونه ای بود که هیچ واعظ و سخنوری نمی توانست جامعه را به تقوی الهی سفارش کند؛وقتی از یکی از حاکمان آن دوران در مورد کشتار انسان ها می پرسند بی درنگ پاسخ می دهد که هیچ چیز شیرین تر از کشتن انسان ها در نزد او نیست.
 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید