با راه اندازی خط دوم کارخانه اندود بتن در خرمشهر؛

لوله گذاری پروژه های جدید پارس جنوبی شتاب می گیرد

(دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹) ۱۱:۵۸

مدیرعامل شرکت پوشش آریا اروند در شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، از راه اندازی خط دوم کارخانه اندود بتن در خرمشهر خبر داد و گفت: با بهره گیری از این خط حجم لوله گذاری فازهای جدید پارس جنوبی شتاب می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، محمدرضا مقدسی افزود: خط دوم بتن پاش کارخانه اندود بتن شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در خرمشهر با ظرفیت روزانه 120 شاخه لوله راه اندازی شده است که  با بهره گیری از این خط ظرفیت پوشش اندود بتن این کارخانه  تا 240 شاخه در روز افزایش می یابد.

وی با اشاره به رکورد قابل توجه شناور «سی مستر» در انجام عملیات لوله گذاری در فاز 12 پارس جنوبی، تصریح کرد:  نیاز به افزایش ظرفیت کارخانه اندود بتن خرمشهر این روزها بیش از گذشته احساس می شود.

مقدسی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های پیشین مقرر شد در صورتی که شناور سی مستر و «ابوذر 1200» به طور همزمان عملیات لوله گذاری پروژه ها را انجام دهند، راه اندازی خط دوم این کارخانه در دستور کار قرار گیرد،‌ ولی روند سریع این عملیات از سوی شناور سی مستر، راه اندازی خط دوم این کارخانه را سرعت بخشید.

وی ظرفیت خط دوم این کارخانه را 120 شاخه در روز اعلام کرد و گفت: البته خط دوم این کارخانه تنها بتن پاش را شامل می شود و گلوگاه کارخانه بخش «انامل» است که در صورت نیاز به ارتقای ظرفیت کارخانه نیاز به تقویت خط انامل نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت پوشش آریا اروند ظرفیت خط انامل کنونی کارخانه را روزانه 180 تا 200 ( تنها در مقاطع کوتاه) شاخه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر مجموع تولیدات دو بتن پاش روزانه 240 شاخه در روز است، مشروط بر اینکه خط انامل کوتینگ ظرفیت انجام عملیات بر این تعداد شاخه لوله را داشته باشد.

مقدسی بابیان اینکه پروژه‌های دردست اجرای کارخانه پوشش اندود بتن خرمشهر درحال حاضر کوتینگ لوله های فاز 12  است، تصریح کرد: تاکنون بیش از 31 هزا شاخه از این خط، بتن اندود شده و تنها 5 هزار شاخه باقی مانده است که تا یک و نیم ماه آینده به پایان می رسد.

وی اجرای عملیات کوتینگ خط لوله فازهای 15 و 16 ،‌17 و 18 را که به صورت یک در میان( فاز15 و 17 و بعد 16 و  18)  انجام می‌گیرد، فعالیت بعدی شرکت تحت مدیریت خود خواند و افزود: گفت: انجام عملیات اندود بتن خط لوله فازهای جدید (14 و 19 و 20 و21 ) نیز بعد از کوتینگ لوله های فازهای 15 تا 18 این میدان انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت پوشش آریا اروند همچنین از احتمال عملیات کوتینگ خط لوله فازهای  13 و 22 و 23 و 24 خبر داد که احتمال دارد بخشی از آن در کارخانه کوتینگ خرمشهر انجام شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید