به همت کارشناس برنامه ریزی طرح های منطقه ویژه پارس؛

کتاب «آموزش کابردی نرم افزار حرفه ای مدیریت و کنترل پروژه» منتشر شد

(شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۹) ۱۲:۱۱

به همت پژوهشگر نمونه صنعت نفت، مهندس علی احمدی، کارشناس مدیریت برنامه ریزی و کنترل طرح های سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دو عنوان کتاب در زمینه «برنامه ریزی و کنترل پروژه و نرم افزارهای رایانه ای آن» (P6 Primavera ) منتشر و روانه بازار کتاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، کارشناس برنامه ریزی طرح های سازمان منطقه ویژه پارس گفت: امروزه علم مدیریت پروژه و به طبع استفاده از نرم افزارهای مدیریت وکنترل پروژه به شکل گسترده ای در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

احمدی ادامه داد: از آنجا که عقب افتادن برخی از پروژه های کلان ممکن است ضررهای مالی بسیار هنگفتی در طول روز و حتی هر ساعت به یک شرکت و یک کشور بزند؛ از این رو به دانش و ابزاری نیازمندیم که حتی الامکان از عقب افتادن زمان تکمیل واتمام یک پروژه و ضررهای مالی منتج از آن جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه کشور ما نیز از این دانش بی نصیب نبوده و روز به روز استفاده از این دانش وابزار آن در کشور افزایش می یابد، یادآور شد:  نرم افزارهای مورد استفاده در کشور ما معمولاَ MSP و Primavera است؛ هر کدام از این نرم افزارهای علاقمندان خاص خود را دارند اما در این میان نرم افزار Primavera که نرم افزاری حرفه ای و بسیار پیشرفته در این دانش می باشد بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

پژوهشگر نمونه صنعت نفت افزود: نسل جدید این نرم افزار به صورت سازمانی و یکپارچه و برای مدیریت و کنترل حرفه ای پروژه ها استفاده می شود و نرم افزاری بسیار کامل است؛ پروژه های کلان و عظیم مانند پروژه های نفت و گاز حوزه پارس جنوبی نیاز به ابزاری حرفه ای و پیشرفته برای مدیریت دارند.

وی در مورد تالیف کتاب یاد شده یادآورشد: بعد از گذشت دو سال از حضورم در سازمان منطقه ویژه پارس و با توجه به تجربه به دست آمده و طی دوره های آموزشی، تصمیم به تالیف کتاب در این زمینه گرفتم؛ همه ساله کتاب های زیادی در زمینه علم مدیریت وکنترل پروژه و نرم افزارهای آن روانه بازار می شود که همگی هم مفیدند اما اکثر این کتاب ها ترجمه شده است از این رو تصمیم گرفتم کتابی را تالیف کنم که روش های کاربردی و مورد استفاده در پروژه های داخلی کشورمان را در آن بگنجانم.

احمدی گفت: حدود دو سال وقت صرف جمع آوری وتکمیل اطلاعات در این زمینه کردم و در نهایت به لطف خدا موفق به تالیف کتاب آموزش کاربردی نرم افزار P6 Primavera که جدیدترین نسخه از نسل نرم افزار مدیریت پروژه (Primavera Enterprise) شدم.

کتاب یاد شده نوشته علی احمدی توسط انتشارات ناقوس www.naghoospress.ir  که از معتبرترین انتشارات فنی و مهندسی و آموزشی کشور است روانه بازار کتاب شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

دومین اثر این پژوهشگر نمونه با عنوان «نمونه پروژه های شماتیک و گام به گام پریماورا اینترپرایز» است که در آن چهار نمونه پروژه کاربردی از مرحله آغاز تا پایان پروژه به طور کامل شرح داده شده است؛ در این اثر خوانندگان با مدیریت پروژه شیوه های کاربردی استفاده از نرم افزار آن آشنا می شوند؛ این کتاب نخستین اثر منتشر شده ای است که نمونه پروژه ها را به روش شماتیک ارائه می دهد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید