مدیرکل توسعه منابع انسانی استانداری بوشهر:

خارک و عسلویه بخشداری ویژه شدند

(دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۹) ۲۰:۱۲

مدیرکل توسعه منابع انسانی استانداری بوشهر از موافقت نهاد ریاست جمهوری با بخشداری ویژه برای شهرهای عسلویه و جزیره خارک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، رضا عوض‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: به‌دنبال پیگیری‌های چند سال گذشته توسط استان بوشهر و اهتمام ویژه استاندار بوشهر بخشداری عسلویه و خارک به عنوان بخشداری ویژه توسط نهاد ریاست جمهوری و رئیس جمهور موافقت شد.

وی افزود:‌ با توجه به جایگاه و موقعیت اقتصادی بخش‌های خارک و عسلویه به عنوان پایگاه مهم و استراتژیک اقتصادی کشور، پیگیری در یک سال اخیر برای ارتقای ساختار بخشداری این دو منطقه از طریق مراجع مختلف صورت گرفت و در نهایت با دستور رئیس جمهور‌ مراتب موافقت ایشان برای این دو بخشداری به عنوان بخشداری ویژه قرار گرفت.

مدیرکل توسعه منابع انسانی استانداری بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در بخش‌های مختلف بیان داشت: با توجه به تحولات عمده صنعتی در بخش‌های نفت و گاز، تدوین استراتژی توسعه برای این استان از ضروریات است.

به گفته عوض پور، استان بوشهر علاوه بر صنایع عظیم نفت و گاز، در بخش کشاورزی نیز قابلیت‌های منحصر به فردی دارد که می‌تواند موجب ایجاد اشتغال و توسعه برای استان شود.

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری بوشهر افزود: شیلات، تجارت، بازرگانی، کشاورزی و... از جمله ظرفیت‌های مهم استان بوشهر برای توسعه است که بهره‌مندی از آنان نیازمند کار علمی است.

عوض‌پور ادامه داد: نقشه علمی استان بوشهر با حضور متخصصان و کارشناسان نخبه استان بوشهر به منظور تسریع در روند توسعه و پیشرفت استان بوشهر با نگاه علمی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: استان بوشهر با وجود نیروی انسانی متخصص و علمی می‌تواند در عرصه‌های مختلف در کشور پیشرو باشد و بتواند نیروهای انسانی متخصص نیز تربیت کند.

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری بوشهر بیان داشت: تعامل و همکاری مدیران با کارشناسان نخبه و دانشگاهی به منظور تسریع در تدوین نقشه علمی استان، گامی مهم در شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نهفته استان بوشهر است.

عوض‌پور گفت: تدوین نقشه علمی استان، برای تسریع در روند توسعه و پیشرفت مؤثر و گامی مهم در رویکرد علمی و نگاه نو به تحولات روز است.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های استان و شهر در عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی، تدوین نقشه علمی یک ضرورت است.

مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری بوشهر افزود: طرح نقشه علمی دارای 10 کمیته با نام‌های کمیته علوم دینی معرفتی و معارف اسلامی، کمیته سلامت، کمیته نانو، کمیته دریا و اقیانوس، کمیته منابع طبیعی آب و کشاورزی، کمیته انرژی، کمیته فناوری اطلاعات، کمیته علوم انسانی، کمیته هسته‌ای، کمیته شیلات است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید