طبق مصوبه کارگروه اسکان منطقه ویژه در دی ماه امسال

محدوده بین شهرهای کنگان و دیر برای جانمایی شهرک های پارس

(یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۸۹) ۱۹:۰۱

طبق مصوبه کارگروه اسکان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که در تاریخ 20 دی ماه سال جاری برگزار شده بود، محدوده بین شهرهای کنگان و دیر و نقاطی از شهرستان جم، جهت جانمایی شهرک های اسکان کارکنان پارس جنوبی و شمالی پیشنهاد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، کارگروه اسکان منطقه ویژه پارس که یکی از شش کارگروه تشکیل شده با حضور مدیران شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه و مدیران ارشد وزارت نفت است، بررسی و پیگیری وضعیت اسکان و استقرار کارکنان سازمان ها و شرکت های تابعه صنعت نفت کشور در مناطق سه گانه پارس جنوبی، پارس کنگان و پارس شمالی را به عهده دارد.

شش کارگروه با عنوان اسکان، سلامت، ایمنی، بهداشت و محیط زیست، فوق العاده ها و مزایا، ساختار سازمانی و کارگروه فرهنگی، رفاهی و اجتماعی با تلاش و پیشنهاد مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و موافقت و دستور وزیر نفت برای بررسی و بهبود وضعیت کارکنان شرکت های مستقر در مناطق سه گانه سازمان منطقه ویژه تشکیل شده است.

در دومین کارگروه یاد شده که روز دوشنبه بیستم دی ماه سال جاری در محل سالن کنفرانس سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تشکیل شد؛ جهت جانمایی شهرک های محل اسکان کارکنان شاغل در مناطق پارس جنوبی و پارس شمالی با توجه به مباحث نیازهای زیرساختی موجود از جمله نزدیکی به مناطق پارس شمالی و جنوبی، تامین آب و برق و دیگر نیاز شرکت های مستقر در منطقه ویژه، با توجه به طول زیاد منطقه ویژه، نقاط جمعیتی در محدوده بین شهرستان های کنگان و دیر و شهرستان جم، پیشنهاد شد.

در نشست مدیران عامل شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی عضو کارگروه اسکان منطقه ویژه پارس، همچنین بر رعایت استانداردهای روز دنیا و توجه به شرایط اقلیمی منطقه در ایجاد شهرک های یاد شده تاکید شده است.

مصوبات کارگروه دوم اسکان به اطلاع مدیران ذیربط در چهار شرکت اصلی وزارت نفت رسیده است؛ ضمن اینکه واحدهای ستادی و عملیاتی عضو کارگروه، آمار نیروی انسانی و وضعیت مسکن سازمان ها و شرکت های متبوع خود را با توجه به وضعیت موجود، نیاز پنج سال آینده و همچنین افق 1404 برای کارکنان ارائه کرده اند.

کارگروه اسکان منطقه ویژه پارس با توجه به قرارداد طرح ساخت بیست هزار واحد مسکونی در مناطق عملیاتی صنعت نفت در سراسر کشور که شهریورماه امسال میان وزارت نفت و وزارت مسکن و شهرسازی امضا شد، استان بوشهر را اولویت ایجاد شهرک های اسکان کارکنان صنعت نفت مستقر پارس جنوبی و پارس شمالی قرار داده است.

طبق قرارداد یاد شده بین دو وزارت خانه نفت و مسکن و شهرسازی، استان های بوشهر، خوزستان و مناطق نفتی غرب کشور در اولویت ساخت مسکن کارکنان صنعت نفت قرار گرفته است.

قرارداد احداث بیست هزار واحد مسکونی روز چهارشنبه سوم شهریور ماه سال جاری میان وزارت نفت و وزارت مسکن منعقد شد که با امضای آن در فاز نخست، بیست هزار واحد مسکونی در چارچوب مسکن مهر ساخته و به متقاضیان واجد شرایط در صنعت نفت عرضه می شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید