در 11 ماه سال جاری محقق شد؛

تولید بیش از 8 میلیون تن محصول پتروشیمی در عسلویه

(چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۹) ۰۰:۱۲

از ابتدای سال جاری تا بهمن ماه امسال، 8 میلیون تن انواع محصول پتروشیمی در مجتمع ها و واحدهای پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تولید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در مدت یاد شده در پتروشیمی نوری 3 میلیون و 75 هزار تن و پتروشیمی پارس 2 میلیون و 924 هزار تن محصول تولید شده است.

در مدت یاد شده در پتروشیمی زاگرس نیز تولید محصولات این مجتمع با یک رکورد چشمگیر، به میزان 2 میلیون و 385 هزار تن رسید.

بر اساس این گزارش، مجموع تولید صنعت پتروشیمی با وجود اختصاص ظرفیت تولیدی برخی از مجتمع‌ها به تولید بنزین از ابتدای امسال تا ابتدای بهمن ماه به 31 میلیون و 113 هزار تن رسید.

میزان تولید پتروشیمی امیرکبیر نیز با راه‌اندازی واحد پلی‌اتیلن سبک این مجتمع در دی ماه سال جاری به بیش از یک میلیون و 17 هزار تن رسید و جایگاه پتروشیمی امیرکبیر نسبت به ماه‌های ابتدایی سال در جدول تولید بهبود یافت.

گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین حاکیست که از ابتدای سال جاری تا ابتدای بهمن ماه امسال، 11 میلیون و 800 هزار تن از انواع محصولات پتروشیمی به کشورهای مختلف جهان از شرق دور گرفته تا اروپا صادر شده که ارزش آن برابر با 7 میلیارد و 16 میلیون دلار است.

گاز مایع با یک میلیون و 946 هزار تن، متانول با یک میلیون و 728 هزار تن و برش‌های سنگین با یک میلیون و 644 هزار تن، بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

‌در بازارهای داخلی نیز حدود 3 میلیون و 605 هزار تن محصولات پتروشیمی در رینگ فرآورده‌های نفت و پتروشیمی معامله شده است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید