وزیر نفت در شورای اداری شهرستان کنگان خبر داد

درآمد 110 میلیارد دلاری با راه اندازی 10 فاز جدید پالایشگاه نفت و گاز

(چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۹) ۱۸:۲۲

دکتر سید مسعود میرکاظمی از تامین درآمد سالانه به میزان 110 میلیارد دلار با راه اندازی 10 فاز جدید پالایشی نفت و گاز در نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،  سید مسعود میرکاظمی چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان کنگان اظهار داشت: براساس برنامه پنجم توسعه می بایست بیش از 5/29 فاز پالایشگاهی جدید در سطح کشور راه اندازی شود که درصورت تحقق این مهم و با فرض هر بشکه نفت 80 دلار درآمد سالانه کشور به حدود 110 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی ادامه داد: با راه اندازی این فازهای جدید علاوه بر افزایش ظرفیت تولید گاز پالایش شده برای تزریق به شبکه سراسری، در مواقع اضطراری نیز امکان تزریق ایمن تر گاز به مخازن نفتی و تامین خوراک واحدهای پتروشیمی در مناطق مختلف نفت و گاز بویژه منطقه عسلویه فراهم می شود.

میرکاظمی با اشاره به ظرفیت ها و موقعیت های بالای نظام در حوزه ها و زمینه های مختلف اظهار داشت: امروز پس از سه دهه شاهد به ثمر نشستن فرمایشات امام(ره) یعنی صدور انقلاب به تمام دنیا هستیم و ایران اسلامی به عنوان کشوری مستقل و قدرتمند که توانست ابهت شرق و غرب را در هم بشکند مطرح است و برغم همه محدودیت ها، تحریم ها و فتنه ها توانسته به دستاوردهای بسیار بزرگی دست یابد.

وزیرنفت گفت: ایران اسلامی در شرایطی در برابر تحریم ها ایستادگی کرد که به قول وزیر خارجه یکی از کشورها، اگر یکی از این قطعنامه ها و تحریم ها که علیه کشور ایران صادر می شود علیه کشور ما صادر شود، کشورمان ساقط خواهد شد.

میرکاظمی ادامه داد: متاسفانه جنگ هشت ساله تحمیلی علیه کشور و فتنه ها، ترفندها و توطئه های مختلف بعد از آن تا حد زیادی ما را از کشورهای همسایه عقب انداخته و این نیازمند عزمی جدی تر از سوی مسوولان، مردم و دلسوزان جامعه است تا کشور را به جایگاه واقعی برسانیم.

وی افزود: یکی از توصیه های مهم رهبر فرزانه انقلاب، تولید ثروت در داخل است و این مهم وظیفه خطیر همه مسوولان و همه مردم است و باید با تقویت و جذب سرمایه گذاری شرایط را فراهم نماییم.

وزیر نفت گفت: یکی از اقدامات ارزشمند دولت های نهم و دهم، جذب و میدان دادن به سرمایه گذاران داخلی و بومی گرایی است و امروز تعداد زیادی از شرکت های ایرانی کارها و فعالیت های بزرگ را در مناطق صنعتی نفت و گاز کشور ایفا می کنند.

میرکاظمی ضمن اشاره به مطالبات بحق مردم شهرستان کنگان در حوزه های گوناگون و رفع مشکلات آنها گفت: اولین قدم برای حل مشکلات این شهرستان جدیت و تلاش مسوولان و مقامات اجرایی آن است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید