دستور رییس جمهور در منطقه ویژه پارس عملیاتی می شود

ایجاد تسهیلات لازم برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در عسلویه

(سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹) ۲۳:۵۷

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از عملیاتی کردن دستور رییس جمهور در راستای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در منطقه ویژه پارس خبر داد و افزود: تسهیلات و زیرساخت های لازم برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در پارس جنوبی افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، سید پیروز موسوی در نشست با مدیران عامل مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه پارس افزود: توسعه صنایع پتروشیمی و به ویژه صنایع پایین دستی این صنعت، عامل مهمی در تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت است.

وی تصریح کرد: با توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی علاوه بر افزایش میزان ارزش افزوده محصولات، چالش های موجود در زمینه اشتغال مولد نیز رفع خواهد شد؛ از این رو برای توسعه اقتصادی و افزایش میزان اشتغال در کشور و استان بوشهر، از تمام علاقمندان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی پتروشیمی حمایت می کنیم.

موسوی با اشاره به دستور رییس جمهوری مبنی بر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، یادآور شد: رییس جمهور بر تشکیل ستاد عملیاتی برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی تاکید دارد و بر این اساس به مسوولان صنعت پتروشیمی دستور داده تا با مشارکت وزارت صنایع و صندوق توسعه ملی هر چه سریعتر این ستاد را برای پشتیبانی بهتر تشکیل دهند.

وی ادامه داد: طبق تاکید رییس جمهور، استان‌های بوشهر و خوزستان برای توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در اولویت قرار دارند و در این راستا، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تمام تمهیدات لازم برای انجام عملیات پشتیبانی از توسعه این صنایع را انجام می دهد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، توسعه صنایع پایین دستی را فرصت مناسبی برای گسترش فرصت های شغلی در کشور دانست و گفت: به ازای ایجاد یک فرصت شغلی در صنایع بالادستی می توان 14 فرصت شغلی در صنایع پایین دستی ایجاد کرد.

موسوی افزود: اجرایی شدن فازهای باقیمانده پارس جنوبی موجب گسترش فرصت های شغلی شده است که در سال آینده بیش از 100 هزار فرصت شغلی مستقیم و بیش از 500 هزار فرصت شغلی غیر مستقیم در منطقه ویژه پارس ایجاد خواهد شد و سهم عمده ای از این تعداد فرصت شغلی، به صنایع پایین دستی پتروشیمی اختصاص دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس اعلام کرد: از علاقمندان سرمایه گذاری و ایجاد صنایع پایین دستی و فعالان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی دعوت می کنیم؛ منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با مزیت های قابل توجه چشمگیر سرمایه گذاری، محل بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش صنایع پایین‌دست پتروشیمی است.

موسوی، وجود منابع غنی گاز، قابلیت حمل و نقل مناسب کالا و مواد اولیه و صادرات محصولات از مجتمع بندری پارس، دسترسی آسان به شبکه راه های کشور، تسهیلات گمرکی مناطق ویژه و فرودگاه بین المللی عسلویه، پایانه های بار و نزدیکی و همجواری با بازارهای منطقه خلیج فارس و خاورمیانه را از جمله مزیت های سرمایه گذاری و توسعه صنایع پایین دستی در منطقه ویژه پارس بر شمرد.

وی یادآور شد: صنعت پتروشیمی کشور در شش ماه نخست امسال بیش از 6 میلیارد دلار انواع محصولات پتروشیمی را به خارج صادر کرده است که از این میزان بیش از سه میلیارد دلار سهم صادرات مجتمع های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه پارس است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید