با حضور استاندار بوشهر انجام شد

قطعات 4، 5و 6 بزرگراه عسلویه کنگان به بهره برداری رسید

(دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹) ۱۵:۲۹

پروژه کمربندی عسلویه – میانلو (قطعه 4، 5و 6 بزرگراه عسلویه – کنگان) امروز (دوشنبه 23 اسفند) با حضور محمد حسین جهانبخش، استاندار بوشهر و سید پیروز موسوی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس، به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، سید پیروز موسوی در مراسم افتتاح این پروژه گفت: عملیات اجرایی قطعه های 4 و 5 این پروژه در فروردین ماه سال 87 و قطعه 6 نیز در شهریور ماه همین سال از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء انجام شد.

وی ادامه داد: قطعه 4 و 5 با 12 پل سنگی و بتنی و 12 پل بزرگ و یک تقاطع غیرهم سطح به نام «پل اختر» در طول 9 کیلومتر و قطعه 6 نیز با 9 پل سنگی و بتنی و یک پل بزرگ بتنی در طول 5 کیلومتر و یک تقاطع غیرهم سطح، در ادامه قطعه های 1، 2 و 3 به منظور اتصال روستای میانلو به پل تقاطع غیرهم سطح بندر طاهری اجرا شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: برای اجرای پروژه یاد شده بیش از 5 میلیون متر مکعب خاکبرداری شده است؛ ضمن اینکه دو میلیون و 300 هزار متر مکعب نیز خاکریزی شده و بیش از 62 هزار متر مکعب نیز بتن ریزی انجام شده است.

موسوی در باره سخت بودن عملیات اجرایی پروژه کمربندی عسلویه – میانلو، یادآور شد: به دلیل کوهستانی بودن و ویژگی های  خاک منطقه، این پروژه با شرایط بسیار سخت اجرایی شد؛ مطالعات مهندسی این پروژه در قالب دو فاز انجام شده است.

وی تصریح کرد: در آستانه سال نو، بهره برداری از این پروژه، هدیه ای است از سوی دولت خدمتگزاردهم به مردم شریف استان بوشهر که امیدواریم با روحیه تعاملی که بین مردم و مسوولان وجود دارد، پروژه های مصوبات سفر هیات دولت به این استان با شتاب بیشتری انجام و به بهره برداری برسد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: نشست های متعدد برای ایجاد هماهنگی به منظور اجرای کیفی و مطابق با اصول مهندسی و استانداردهای فنی موجود، در منطقه ویژه برگزار می شود؛ تلاش می کنیم پروژه های مختلف در منطقه ویژه اصولی و کیفی اجرایی و به بهره برداری برسد.

با راه اندازی و بهره برداری پروژه کمربندی عسلویه – میانلو (قطعه 4، 5و 6 بزرگراه عسلویه – کنگان)، تردد در مسیر استان های هرمزگان، فارس و بوشهر روان تر می شود؛ ضمن اینکه امور مربوط به ساخت فازهای باقیمانده پارس جنوبی نیز با شتاب بیشتری انجام می شود.

برای ساخت این پروژه به طول 5/13کیلومتر که از محل تقاطع  عسلویه _ جم _ بندر طاهری تا محل احداث فازهای 12 و 14 پارس جنوبی اجرا شده، 430 میلیارد ریال از محل اعتبارات سرمایه ای شرکت ملی نفت ایران هزینه شده است.

بیش از یک هزار ماشین آلات و تجهیزات راه و ترابری سنگین، در سه نوبت (شبانه روز) کار عملیات خاکبرداری، تسطیح اراضی و زیرسازی فازهای باقیمانده پارس جنوبی (13، 14، 22 تا 24) را انجام می دهند از این رو در منطقه پارس کنگان با ترافیکی زیادی رو به رو هستیم که با بهره برداری و افتتاح این مسیر، وضعیت تردد ماشین آلات سنگین و وسایل نقلیه سبک تسهیل می شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید