مدیرعامل نفت و گاز پارس خبر داد

آغاز ساخت 6 سکوی فازهای 19، 20 و 21 پارس جنوبی در خرمشهر

(چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰) ۱۸:۴۳

مهندس موسی سوری از آغاز عملیات ساخت 6 سکوی دریایی فازهای 19 ، 20 و 21 پارس جنوبی در بندر خرمشهر خبر داد و افزود: پیشرفت های قابل ملاحظه ای در روند اجرای این فازها هستیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، سوری همزمان با مراسم آغاز مراحل ساخت سکوهای فازهای 19 ، 20 و 21 پارس جنوبی از یارد شرکت مهندسی وساخت تاسیسات دریایی ایران در خرمشهر بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، که در راس هیئتی فنی و اجرایی متشکل از مجریان و مدیران شرکت نفت و گاز پارس به خرمشهر سفر کرده بود، با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سازان خرمشهر و شهدای 8 سال دفاع مقدس گفت: خرمشهر سرزمین بسیار مقدسی است که بسیاری از فرزندان ایران اسلامی در سال های دفاع مقدس در این منطقه جانشان را در راه اعتلای نظام اسلامی تقدیم کردند.

سوری با بیان این که هم اکنون 9 طرح پارس جنوبی در قالب فازهای 11 تا24 در حال اجرا و ساخت بوده و از پیشرفت مناسبی برخوردار است، اعلام کرد: با تمهیدات اندیشیده شده، فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در نیمه دوم سال جاری وارد مدار بهره برداری اولیه خواهد شد.

وی با یادآوری این که آغاز عملیات نصب سکوهای فاز 12 پارس جنوبی نیز، برای اسفند ماه سال جاری پیش بینی شده است، افزود: امیدواریم با راهکارهای خلاقانه بتوانیم این فاز را در ابتدای سال 1391 به تولید زودهنگام وارد کنیم.

سوری گفت: گرچه عملیات اجرایی فازهای 19 ، 20 و 21  کمی دیرتر از زمان پیش بینی شده آغاز شد، اما اکنون شاهد پیشرفت هایی قابل ملاحظه در روند اجرای این فازها هستیم.

وی که مدیریت بزرگ ترین پروژه توسعه بخش بالادستی صنعت نفت ایران را به عهده دارد، عملکرد بسیاری از سازندگان و پیمانکاران حاضر در کنسرسیوم های توسعه دهنده فازهای جدید پارس جنوبی را مطلوب توصیف کرد و گفت: شرکت نفت و گاز پارس، حمایت های لازم را در همکاری با پیمانکاران خود که متعهد به چارچوب ها قراردادی باشند، اعمال خواهد کرد.

عضو اصلی و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت نفت و گاز پارس، توافق در باره تامین پرداخت زود هنگام بخشی از قرارداد شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران را به منظور خرید شناور "غدیر 5000" از جمله حمایت های شرکت نفت و گاز پارس از پیمانکاران خواند و عنوان کرد: تاکنون با برپایی نشست های چند جانبه با پیمانکاران و بررسی موانع اجرایی توسعه فازهای گازی، 42 محور از خواسته ها و نیازهای شرکت های پیمانکار استخراج شد که از این تعداد 25 عنوان مورد توافق، اجرا و ابلاغ قرار گرفت.

سوری افزود: اکنون نیز که ساخت سازه های دریایی فازهای 19 ، 20 و 21 پارس جنوبی در اختیار شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران قرار گرفته است، با توجه به سوابق و عملکردهای گذشته این شرکت می توان به اجرای به موقع بسته قراردادی در چارچوب راه اندازی فازهای جدید در مدت 35 ماه امیدوار بود.

وی حضور شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در خرمشهر و توسعه ظرفیت های آن را در سال های گذشته منجر به ایجاد دستاوردهای بزرگ خواند و گفت: جلوگیری از خروج ارز در ابعاد ملی، ایجاد خودکفایی در ساخت صنایع نفت از منظر اقتصادی، توسعه فرصت های کارآفرینی و بهبود سطح اشتغال بومی در منطقه خرمشهر و نیز کمک به توسعه اجتماعی و اقتصادی استان خوزستان از جمله آنهاست.

سوری رعایت زمان بندی و استانداردهای بین المللی ایمنی با تولید محصول و ارایه خدمات کیفی را مبنای موثر رتبه بندی شرکت ها در مشارکت با توسعه طرح های میدان مشترک گازی پارس جنوبی اعلام کرد و گفت: کارفرما و پیمانکاران پارس جنوبی با تکیه بر مدیریت استراتژیک و با برنامه ریزی و کار حرفه ای و تلاش، به نتایج بزرگی دست خواهند یافت.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید