در سال جهاد اقتصادی محقق می شود؛

افزایش 3 میلیون بشکه ای ظرفیت ذخیره سازی نفت در منطقه بهرگان

(چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰) ۱۳:۱۵

با احداث چهار مخزن ذخیره نفت خام در منطقه عملیاتی بهرگان، ظرفیت ذخیره سازی نفت خام این حوزه نفتی با 3میلیون بشکه افزایش، از حدود 2 میلیون و 200 هزار بشکه فعلی به بیش از پنج میلیون بشکه در پایان سال جاری می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران به نقل از معاون بهره برداری مناطق خشکی منطقه عملیاتی بهرگان اعلام کرد: هم اکنون کار احداث چهار مخزن ذخیره نفت خام در منطقه بهرگان دنبال می شود که این مخازن شامل 2 مخزن یک میلیون بشکه ای و 2 مخزن 500 هزار بشکه ای است.

سید عباس آل آقا با اشاره به پیشرفت 90 درصدی یکی از مخازن ذخیره نفت خام در دست احداث، تصریح کرد: پایان کار احداث تاسیسات پساب های صنعتی نیز از جمله پروژه هایی است که در راستای حفظ محیط زیست در منطقه بهرگان مدنظر است و با توجه به پیشرفت 80 درصدی این پروژه، پیش بینی می شود در نیمه نخست سال جاری به بهره برداری برسد.

رییس مخازن، بارگیری و صدور نفت منطقه عملیاتی بهرگان از آماده شدن آزمایشگاه جدید این منطقه عملیاتی طی چند ماه آینده خبر داد و گفت: کار ساخت ساختمان جدید آزمایشگاه در سال گذشته به پایان رسید و با آماده شدن تجهیزات مورد نیاز آن در آینده نزدیک، آزمایشگاه بهرگان از ساختمان قدیمی خود به این ساختمان انتقال می یابد.

آل آقا یادآور شد: روزانه 140 هزار بشکه نفت از میدان های بهرگانسر، هندیجان، سروش و نوروز (میدان های منطقه عملیاتی بهرگان) تولید می شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید