مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی:

سختی های کار در صنعت نفت باید به اطلاع افکار عمومی برسد

(چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۰) ۱۱:۰۳

مهندس علی اکبر شعبان پور تاکید کرد: روابط عمومی ها باید خطرات، تهدیدات و سختی های کار در صنعت نفت را به گونه ای به افکار عمومی منتقل کنند تا در تغییر نگاه ها به این صنعت عظیم تاثیرگذار باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در دومین نشست هماهنگی روسای روابط عمومی شرکت های مستقر در منطقه ویژه پارس یادآور شد: سفر مقام معظم رهبری در نخسین روزهای سالی که از سوی معظم له به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده بود یک پیام مهم داشت، و آن پیام این بود که جهاد اقتصادی در قطب اقتصادی کشور معنا پیدا می کند.

شعبان پور تصریح کرد: شرکت های مستقر در منطقه ویژه پارس با هدف کمک به اقتصاد کشور، در حوزه های بالادستی و پایین دستی مشغول فعالیتند؛ روابط عمومی ها باید اثرات این همه تلاش را به اطلاع مردم برسانند.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به عسلویه، یادآور شد: مقام معظم رهبری با تدبیر و اندیشه بلند خود به این نکته اشاره فرمودند که «همانگونه که نفت ثروت است، گاز ثروت است، از همه اینها مهمتر نیروی انسانی است» که به عنوان یک ثروت و سرمایه شناخته می شود؛ از این رو در زمینه ایجاد انگیزه و کمک به بهبود فعالیت منابع انسانی در این منطقه نیز، روابط عمومی به عنوان یک ابزار مهمترین نقش را ایفا می کند.

شعبان پور، روابط عمومی را به عنوان پل ارتباطی جامعه مخاطب با سازمان خواند و افزود: روابط عمومی باید به ارتقا و بهبود وضعیت شغلی و منابع انسانی کمک کند.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه، ارتباطات در عصر کنونی با گذشته تفاوت فراوانی دارد، ادامه داد: این تفاوت ها سبب می شود تا نگاه ها به این بازوی قدرتمند سازمانی تغییر کند.

شعبان پور گفت: روابط عمومی ها با دو رویکرد برون سازمانی و درون سازمانی همواره باید با هدف حل موانع و مشکلات، گام های اساسی و فعالیت های تخصصی داشته باشند؛ روابط عمومی ها می توانند با به تصویرکشیدن خطرات، تهدیدات و سختی های شغلی در صنعت نفت و انعکاس مطلوب آنها می توانند در تغییر نگاه ها به صنعت نفت تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به وضعیت عسلویه پیش از حضور صنعت نفت یادآور شد: امروزه شاهد توسعه و گسترش این منطقه هستیم؛ وجود بزرگراه ها، فرودگاه، بنادر و زیرساخت های ارتباطی گواه این مدعاست؛ اثرات توسعه صنعت نفت در شکوفایی این منطقه باید به نحو مطلوبی انعکاس یابد.

شعبان پور تصریح کرد: بهبود نگرش جامعه مخاطب و جوامع محلی و ملی نسبت به توسعه صنعت نفت از مهمترین وظایف روابط عمومی هاست؛ روابط عمومی ها با هنر خود و استفاده صحیح و مطلوب از فن آوری می توانند در جهت انکعاس فعالیت ها و تغییر نگاه ها به صنعت نفت نقش بسزایی داشته باشند.

وی روابط عمومی را حلقه ارتباط گروه های درون و برون سازمانی خواند و گفت: روابط عمومی ها علاوه بر توجه به نیاز کارکنان به عنوان گروه درون سازمانی، باید به خواسته های واقعی جامعه مخاطب برون سازمانی نیز توجه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی کار و تلاش در عسلویه را افتخاری بزرگ خواند و افزود: رضایتمندی خداوند متعال، خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان و سربلندی ایران اسلامی مهمترین دستاورهای کار و تلاش در پارس جنوبی است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید