در نخستین سالروز عقد قرارداد فازهای باقیمانده پارس جنوبی محقق شد

ثبت رکورد تازه عملیات بتن ریزی در فازهای 22، 23و 24 پارس جنوبی

(جمعه ۲۷ خرداد ۱۳۹۰) ۱۳:۰۷

در نخستین سالروز عقد قرارداد توسعه فازهای باقی مانده پارس جنوبی و شتاب گیری عملیات توسعه فازهای 22، 23 و 24، حجم بتن ریزی در این فازها با رکوردی تازه، به چهار هزار و 400 مترمکعب در روز رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در این باره گفت: پیش از این حجم بتون ریزی در فازهای پارس جنوبی روزانه دو هزار و 670 مترمکعب ثبت شده بود، اما در این عملیات روز گذشته از مرز سه هزار مترمکعب در روز گذشتیم و هم اکنون به روزانه چهار هزار و 400 مترمکعب رکورد زده ایم.

مهندس سوری افزود: با انجام این عملیات، سازه های این سه فاز مهم برای نفت در نقطه ها و موقعیت های مورد نظر استقرار خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس همچنین در مورد ساخت مخازن فازهای 22 تا 24 یادآور شد: 31 مخزن فلزی شامل مخازن ال.پی.جی، میعانات گازی و مخازن فرآیندی در فاز 22 تا 24 احداث خواهد شد که از این تعداد دو مخزن ال.پی.جی با 12 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

سوری افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده 4 مخزن میعانات گازی و 27 مخزن فرآیندی نیز احداث خواهد شد؛ از این تعداد فونداسیون 19 مخزن در محل پروژه در حال ساخت است.

وی همچنین درباره ساخت و نصب بویلرهای فاز یاد شده ادامه داد: 6 بویلر که ساخت آنها به 60 درصد پیشرفت فیزیکی نزدیک شده است در فاز 22 تا 24 نصب خواهد شد و فونداسیون 6 استک (دودکش) از 30 خرداد سال جاری وارد سایت فازهای 22 تا 24 می شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید