تولید نفت و گاز تا 2 سال آینده افزایش می یابد؛

آغاز حفاری توصیفی و توسعه ای در میدان های «کوه مند» و «عسلویه شرقی»

(شنبه ۴ تیر ۱۳۹۰) ۱۳:۳۶

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با هدف افزایش تولید نفت و گاز تا دو سال آینده، حفاری چند حلقه چاه توصیفی، توسعه ای و تولیدی را در میدان های کوه مند و عسلویه شرقی در دستور کار قرار داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع سانی منطقه ویژه پارس، روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به نقل از مدیرعامل این شرکت اعلام کرد: برای رسیدن به برنامه چشم انداز تولید نفت و گاز، تا دو سال آینده، 128 حلقه چاه جدید در حوزه فعالیت این شرکت حفاری می شود.

مهندس مهدی فکور افزود: برای دستیابی به میانگین تولید روزانه 372 هزار بشکه نفت و میانگین تولید روزانه 407 میلیون متر مکعب گاز در این شرکت، برنامه ریزی جامعی شده است؛ برای رسیدن به این هدف، انجام مناقصه و آغاز به کار آن در برنامه قرار دارد.

وی ادامه داد: این چاه ها با هدف توصیفی، توسعه ای، تولیدی و نگهداری میدان های زیر پوشش شرکت با استفاده از 29 دکل کار خود را سال آینده آغاز خواهند کرد.

این میدان ها شامل میدان های جدید سمند، سورو، طوس، کبیرکوه، کوه مند، البرز، سروستان، سعادت آباد، شاخه، ویزنهار و عسلویه شرقی است، همچنین تعدادی از میدان های غرب کشور همچون دهلران و تنگ بیجار نیز در این برنامه توسعه ای قرار دارد. میدان های موجود نیز مشمول این حفاری ها خواهند بود.

براساس این گزارش، تا پایان برنامه پنجم توسعه، میانگین تولید نفت به 372 هزار بشکه، میانگین تولید گاز به 407 میلیون متر مکعب و میانگین تولید میعانات گازی به 130 هزار بشکه در روز می رسد که برای تحقق توسعه میدان های نفتی، به سرمایه ای بیش از یک میلیارد و 215 میلیون دلار و 12 هزار و 870 میلیارد ریال نیاز است.

در بخش توسعه میدان های گاز، سرمایه لازم بیش از دو میلیارد و 232 میلیون دلار و 26 هزار و 300 میلیارد ریال برآورد شده است. همچنین برای طرح های پشتیبانی مناطق عملیاتی به بیش از 860 میلیون دلار و سه هزار و 130 میلیارد ریال سرمایه نیاز است.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید