همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس

جشنواره شعر دفاع مقدس در منطقه ویژه پارس برگزار می شود

(یکشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰) ۱۶:۴۹

رییس روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان منطقه ویژه پارس از برگزاری جشنواره شعر «پلاک عاشقی» همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس امسال در مرکز همایش های خلیج فارس منطقه ویژه پارس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مجتبی دزفولی نسب افزود: این جشنواره در سطح استانی (استان بوشهر) و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره جانفشانی ها و ایثارگری فرزندان ایران اسلامی و همچنین حفظ آثار و نشر ارزش های هشت سال دفاع مقدس برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره به صورت رقابتی و با حضور داوران و اساتید برجسته تئاتر کشور در منطقه ویژه پارس برگزار می شود، تصریح کرد: «دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت»، « دفاع مقدس و ترویج خودباوری»، « دفاع مقدس و شکوفایی اقتصادی» و بخش ویژه «جهاد اقتصادی و پارس جنوبی» موضوع های این جشنواره است.

دزفولی نسب افزود: آثار برگزیده از سوی دبیرخانه جشنواره در مجموعه شعری با عنوان «پلاک عاشقی» به چاپ می رسد؛ همچنین به نفرات برگزیده جشنواره (اول تا دهم) لوح تقدیر و هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه به تمامی شرکت کنندگان گواهی حضور در جشنواره اهداء خواهد شد، ادامه داد: برگزیدگان جشنواره در مراسمی همزمان با روز بزرگداشت حافظ (20 مهرماه 90) در مرکز همایش های خلیج فارس منطقه ویژه پارس معرفی خواهند شد.

رییس روابط عمومی و امورفرهنگی منطقه ویژه پارس، یادآور شد: صنعت نفت به توسعه مسائل فرهنگی اهمیت زیادی قائل است؛ در پارس جنوبی و در کنار توسعه اقتصادی، توسعه فرهنگی نیز به موازات آن مورد توجه قرار گرفته و برگزاری جشنواره های مختلف از جمله جشنواره شعر در این راستا اجرایی می شود.

 دزفولی نسب ادامه داد: حضور شاعران برجسته ملی و قرائت شعر شاعران بومی و رقابت بین شاغلین و کارکنان پارس جنوبی از مهمترین اولویت ها و برنامه های جشنواره شعر دفاع مقدس خواهد بود.

دزفولی نسب یادآور شد: شاعران عزیز استان بوشهر می توانند آثار خود را تا تاریخ 30 شهریور سال جاری به صورت تایپ شده به آدرس الکترونیکی sher@pseez.ir یا به نمابر 2115 - 0772737 به دبیرخانه این جشنواره مستقر در اداره روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان منطقه ویژه پارس، ارسال کنند.

وی گفت: همچنین شماره تلفن های 2111 و 2110 - 0772737 جهت پاسخگویی به پرسش های شرکت کنندگان اختصاص یافته است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید