معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش:

سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنعت نفت با وزارت مهندس قاسمی افزایش می یابد

(جمعه ۷ اَمرداد ۱۳۹۰) ۱۳:۱۰

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت با توجه به تجربه موفق گزینه پیشنهادی وزارت نفت در جذب سرمایه خارجی، سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنعت نفت با وزارت مهندس قاسمی افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، به نقل از شانا علیرضا ضیغمی امروز در تشریح جزئیات برگزاری نخستین نشست مشترک معاونان وزارت نفت با رستم قاسمی وزیر پیشنهادی نفت، گفت: در این نشست وزیر پیشنهادی نفت بر روی افزایش ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی و به ویژه بنزین تاکید کرده است.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه تسریع در ساخت پالایشگاه‌های جدید نفت، شتاب‌دهی به توسعه پالایشگاه‌های موجود و ارتقای سطح کمی و کیفی فزآورده‌های آنها از اولویت‌های قاسمی در بخش پالایش نفت بوده است، تصریح کرد: با توجه به شناخت فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در ساخت خطوط لوله نفت، فرآورده نفتی و پالایشگاه ستاره خلیج فارس پیش بینی می شود طرح های این صنعت با شتاب بیشتری دنبال شود.

وی با تاکید بر توانمندی وزیر پیشنهادی نفت در جذب سرمایه‌های خارجی و توافق بر افزایش ظرفیت تولید بنزین و کوتاه‌شدن اجرای پروژه‌های تولید بنزین در کشور، اظهار داشت: بنابراین در آینده‌ای نزدیک با پشتیبانی رستم قاسمی شاهد حمایت وزارت نفت از بخش خصوصی در ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس و تسریع اجرای پروژه‌های پالایشی دیگر همچون خوزستان، پارس شیراز، آناهیتا و هرمز خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش نفتی با اعلام اینکه پیش بینی می شود تا پایان برنامه پنجم توسعه شاهد جهشی در صادرات فرآورده‌های نفتی باشیم، یادآور شد: وزیر پیشنهادی نفت با تعامل، نفوذ، اعتبار و اعتمادی که در دستگاه‌های داخلی برخوردار هستند، علاوه بر افزایش سهم سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنعت نفت، تسریع پروژه‌های بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت را از اکتشاف و بهره‌برداری میادین نفت و گاز تا صنایع پالایشی و پتروشیمی را موجب خواهند شد.

ضیغمی در ادامه با اشاره به حضور قاسمی در مدیریت و اجرای بسیاری از پروژه‌های صنعت نفت، اظهارداشت: در این زمینه پرکاری، احترام به نیروی متخصص، تعامل با مجریان، مدیران و وزیران صنعت نفت در دوره‌های مختلف از جمله ویژگی‌هایی است که می‌تواند با شتاب‌دهی به اجرای پروژه‌ها، تحرک مثبتی را در وزارت نفت ایجاد کند.

به گفته این مقام مسئول، پیش‌بینی می‌شود با رویکرد تعاملی و ارتباط تنگاتنگ وزیر پیشنهادی وزارت نفت با سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و تجربه موفق وی در جذب سرمایه خارجی، وضعیت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنعت نفت با وزارت قاسمی اوج گیرد.

جدی‌شدن رویکرد صادرات خدمات فنی و مهندسی نفت و گاز

معاون وزیر نفت با اشاره به سوابق مدیریتی وزیر پیشنهادی نفت در اجرای پروژه‌های برون‌مرزی به توسعه برخی میادین هیدروکربوری در کشورهای همسایه و صدور خدمات مهندسی اشاره و تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با حضور وی در سطح وزارت نفت، علاوه بر پر رنگ‌شدن حضور شرکت‌های ایرانی در توسعه پروژه‌های نفتی سایر کشورها، رویکرد صدور خدمات فنی و مهندسی با جدیت بیشتری دنبال شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به بسیج همه امکانان فنی و مهندسی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در توسعه فازهای پارس‌جنوبی، اعلام کرد: با تصدی مسئولیت وزارت نفت، بیش از گذشته توسعه میادین مشترک نفت و گاز مورد توجه قرار می گیرد.

قاسمی مخالف سیاسی کاری در صنعت نفت است

به گفته وی داشتن رویکرد کرامت‌محور در خصوص منابع انسانی، اعتقاد عمیق به ساخت داخل و بومی‌سازی دانش‌های نوین و کاهش وابستگی به تکنولوژی خارجی، توجه جدی را اقدامات پژوهشی و اعتقاد عمیق به خصوصی‌سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی از جمله دیدگاه‌های وزیر پیشنهادی نفت است که در کنار روحیه بسیجی مهندس قاسمی می‌تواند ترکیب مناسبی را برای رشد و پیشرفت صنعت نفت به وجود آورد.

ضیغمی با اشاره به ارتباط صنعت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با مهندس قاسمی در زمان فرماندهی وی بر قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: چنانچه اهمیت اجرای طرح‌های پالایشی، ارتقای کیفیت فرآورده‌های نفتی، اجرای پروژه‌های ذخیره‌سازی، انتقال و ساخت خطوط لوله در آن زمان مورد توجه وی بود، پیش‌بینی می‌‌شود با اختیارات وزیر نفت و عضویت در کابینه دولت، اهتمام به اجرای سریع‌تر این پروژه‌های پالایش و پخش بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه بر خلاف اظهار نظر برخی از رسانه های خارجی، وزیر پیشنهادی نفت مخالف انجام فعالیت های حزبی و سیاسی در صنعت نفت است، گفت: سیاست و رویکرد رستم قاسمی در وزارت نفت توسعه همه جانبه پروژه ها با رویکردی اقتصادی است.

ضیغمی در ادامه با اعلام اینکه در نشست مشترک با قاسمی برخی از طرح های اولویت دار صنعت پالایش و پخش نفتی مورد بررسی بیشتر قرار گرفت، افزود: بر این اساس افزایش ظرفیت ذخیره سازی فرآورده نفتی به 16 میلیارد لیتر، وسعت شبکه انتقال به 16 هزار کیلومتر و افزایش ظرفیت پالایش نفت از 1.7 میلیون بشکه فعلی به 2.2 میلیون بشکه از دیگر محورهای این نشست بوده است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید