در سه ماه نخست امسال محقق شد؛

تولید بیش از 4 میلیون تن از انواع محصولات پتروشیمی در عسلویه

(شنبه ۸ اَمرداد ۱۳۹۰) ۱۲:۰۳

در سه ماه نخست امسال بیش از 4 میلیون و 387 هزار تن از انواع محصولات پتروشیمی در منطقه عسلویه تولید شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، هم‌اکنون ظرفیت نصب شده تولید محصولات پتروشیمی در عسلویه نزدیک به 22 میلیون تن در سال است که سال گذشته 16 میلیون و 300 هزار تن از آن به تولید رسید و طبق پیش‌بینی‌ها، قرار است تا پایان برنامه پنجم در این منطقه ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به 27 میلیون تن با سرمایه‌گذاری افزون بر 19 میلیارد دلار برسد.

علاوه بر این، دو طرح‌ الفین 11 (پتروشیمی کاویان) و بوتن 1 جم از این منطقه برای بهره‌برداری در سال‌جاری آماده‌سازی می‌شوند.

پتروشیمی کاویان که در 2 فاز در دست ساخت است، ظرفیت تولیدی افزون بر 2 میلیون تن اتیلن را دارد و به عنوان تامین‌کننده خوراک خط لوله اتیلن غرب و واحدهای پتروشیمی لرستان، کردستان، مهاباد، همدان و کرمانشاه است.

از سوی دیگر واحد بوتن 1 پتروشیمی نیز که یکی از واحدهای فاز 2 این مجتمع محسوب می‌شود، ظرفیت تولید 100 هزار تن محصول را در سال دارد.

تولید کنونی بوتن 1 در کشور نزدیک به 34 هزار تن در سال است که از سوی پتروشیمی‌های اراک، امیرکبیر و تبریز تولید می‌شود؛ به این ترتیب با بهره‌برداری از بوتن1 جم با ظرفیت یکصد هزار تن در سال نیاز به واردات این محصول از بین می‌رود.

 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید