با ورود کامل کالاها به کشور محقق می شود

ساخت جکت‌های فاز 19 پارس جنوبی در سه نوبت کاری

(سه شنبه ۱۱ اَمرداد ۱۳۹۰) ۱۶:۲۷

سرپرست فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی از خرید و ورود کامل کالاها و تجهیزات موردنیاز برای ساخت جکت های این فاز خبر داد و گفت: در قالب مذاکره با پیمانکار قرار است ساخت این بخش از فاز 19 در سه نوبت کاری دنبال شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهندس فروردین حیدری در گفت و گو با خبرنگار شانا افزود: هم اکنون چهار محموله تجهیزات موردنیاز جکت های فاز 19 پارس جنوبی وارد کشور و کار ساخت از اردیبهشت ماه آغاز شده است و بنا به ضرورت شتاب دهی به ساخت و نصب پایه سکوها، پیمانکار در نظر دارد ضمن ایجاد تمهیدات لازم، انجام فعالیت های ساخت خود را در سه نوبت کاری دنبال کند.

وی گفت: هم اکنون با توجه به ورود لوله های دریایی این فاز، قرارداد پوشش دهی این لوله ها نیز منعقد شده و پس از آماده شدن آنها به انجام لوله گذاری در دریا اقدام می شود.

سرپرست فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی از پیشرفت بیش از 15 درصدی این فاز خبر داد و گفت: تا پایان سال این فاز به پیشرفت 56 درصدی خواهد رسید.

به گزارش شانا، بیش از 90 سفارش کالا در بخش های مختلف فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی انجام شده که شامل 22 سفارش با زمان تحویل طولانی به ارزش حدود 630 میلیون دلار است، افزون بر اقلام یاد شده، تامین بقیه اقلام مورد نیاز و نهایی کردن سفارش های یادشده نیز در حال پیگیری است.

هدف از توسعه این فاز، تولید روزانه دو میلیارد فوت مکعب گاز ترش به وسیله چهار سکو و انتقال آن با خط لوله به خشکی و تبدیل به روزانه یک میلیارد و 800 میلیون فوت مکعب گاز شیرین، دو هزار و 500 تن اتان، دو هزار تن پروپان، هزار و 200 تن بوتان، 80 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد است.

حیدری پیش تر گفته بود: هم اکنون مشکلی در زمینه تسطیح زمین این فاز وجود ندارد و پیمانکاران اجرایی واحدهای پالایشگاهی این طرح نیز، یکی پس از دیگری در سایت حضور یافته و فعالیت های ساخت واحدهای پالایشی را شروع کرده اند.

وی با تاکید بر این که تاکنون ساخت فاز 19 پارس جنوبی با مشکل مالی روبه رو نبوده است، گفت: با تمهیدات صورت گرفته، تلاش می شود در آینده نیز مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

بر اساس این گزارش، هم اکنون کنسرسیومی متشکل از شرکت های پتروپارس، پتروپارس ایران و شرکت تاسیسات دریایی ایران به رهبری شرکت پتروپارس، مسئولیت توسعه فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی را به عهده دارد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید