ورود 4 فروند ایرباس به ناوگان شرکت هواپیمایی نفت

(شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۰) ۰۸:۲۳

مدیرعامل شرکت هواپیمایی از خرید چهار فروند هواپیمای ایرباس در طی یک برنامه پنج ساله خبر داد و افزود: یک فروند از این هواپیماها در شش ماهه دوم سال جاری وارد ناوگان هواپیمایی نفت خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، کاپیتان حسین شهریار طالب زاده همچنین از انجام امور مربوط به فاینانس و جذب اعتبارات لازم برای خرید و ورود این تعداد هواپیما خبر داد و یادآور شد: پس از حذف توپولوف ها از ناوگان هوایی کشور، با درخواست سازمان هواپیمایی کشور، هم اکنون بسیاری از مسیرهای پروازی به وسیله ناوگان شرکت هواپیمایی نفت انجام می شود که این موضوع موجب افزایش پروازهای این شرکت به بیش از 250 ساعت در ماه شده است.

وی ادامه داد: در سال‌های 88 و 89، 6 فروند هواپیما از نوع فوکر ساخت هلند به ناوگان شرکت اضافه شد که با استفاده از سرمایه صندوق بازنشستگی صنعت نفت و تسهیلات خارجی خریداری شده است؛ این نوع هواپیما در حال حاضر در خطوط هوایی اروپا فعال بوده و پرواز می‌کنند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت ایران در مورد پیشینه این شرکت نیز ادامه داد: در سال های نخست فعالیت صنعت نفت در مناطق نفت خیز جنوب، هواپیمایی نفت نیز فعالیت خود را از طریق فرودگاه مسجد سلیمان از سال 1305 آغاز کرد و ابتدا پروازهای هوایی نفت از طریق فرودگاه مسجد سلیمان، فرودگاه کوت عبدالله اهواز و فرودگاه آبادان آغاز شد.

طالب زاده گفت: این امر مربوط به 23 سال پیش از تشکیل هواپیمایی کشوری و 30 سال پیش از تاسیس هواپیمایی ملی ایران است و نشان دهنده پیشینه دیرین و ریشه تاریخی هواپیمایی نفت است که از سال های دور نقش مهمی در صنعت نفت ایفا می کند.

وی افزود: نام این شرکت، خدمات هوایی مناطق نفت خیز جنوب بود که در سال 1371 به شرکت حمل و نقل هوایی تغییر نام داد و از سال 83 این شرکت، خصوصی شده و صندوق بازنشستگی صنعت نفت سهام آن را خریداری کرد و سرانجام در سال 1387 به هواپیمایی نفت تغییر نام داد.

کاپیتان طالب زاده در مورد نگهداری و اداره فرودگاه های اختصاصی وزارت نفت نیز گفت: این شرکت اداره و نگهداری فرودگاه های خارگ، گچساران، آغاجاری، ماهشهر، توحید (جم)، سیری، لاوان و بهرگان را برعهده داشت ولی از زمانی که هواپیمایی نفت خصوصی شد و چون فرودگاه ها تحت مالکیت وزارت نفت بودند، یک قرارداد مشاوره‌ای منعقد شد که طبق آن، مالکیت آن فرودگاه ها با شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت است اما کارهای مشاوره‌ای و راهبری را شرکت هواپیمایی نفت برعهده دارد.

طالب زاده در باره پروازهای داخلی این شرکت یادآور شد: علاوه بر تمام فرودگاه های صنعت نفت، این شرکت به تمام شهرها و جزایر دارای فرودگاه امکان پرواز دارد؛ اهواز، تهران و مشهد، از عمده ترین مقاصد پروازی داخل علاوه بر فرودگاه های ملکی صنعت نفت هستند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت ایران با اشاره به پروازهای خارجی این شرکت نیز افزود: از اسفندماه 1389 پرواز به کشور امارات آغاز شده است و قصدداریم پرواز های خارجی را به 6 مقصد خارجی افزایش دهیم؛ همچنین در حال مذاکره با سازمان حج وزیارت هستیم تا پروازهای خود را به نجف نیز آغاز کنیم و برای پرواز اهواز به استامبول و بجنورد به بغداد نیز درحال مذاکره هستیم.

 

هواپیمایی نفت

هواپیمایی نفت

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید