مدیر HSE شرکت ملی نفت ایران:

آموزش مسائل ایمنی در پارس جنوبی افزایش می یابد

(چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۰) ۰۸:۳۷

محمد آتیار با بیان اینکه توسعه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه ویژه پارس با خطرات بلقوه ای همراه است، افزود: با تلاش مدیران در منطقه ویژه آموزش مسائل ایمنی به کارکنان و پیمانکاران مستقر در این منطقه عملیاتی افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مدیر HSE شرکت ملی نفت ایران در مراسم بزرگداشت روز ایمنی در مرکز همایش های خلیج فارس منطقه ویژه پارس یادآور شد: در حال حاضر بیش از 60 هزار نفر در منطقه ویژه پارس مشغول فعالیت هستند و لازم است حداقل آموزش ها به منظور کاهش خطرات احتمالی به آنان ارائه شود.

آتیار، حضور HSE در هیات مدیره شرکت های تابعه صنعت نفت را ضروری خواند و ادامه داد: تحقق اهداف بلند HSE و فراگیر نمودن فرهنگ ایمنی و سلامت در سطح صنعت نفت در گرو حضور مستمر مدیریت اچ.اس.یی در هیات مدیره شرکت های تابعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است.

وی گفت: این پیشنهاد با مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ارائه شده است تا همکاران HSE بتوانند در کمیته های فنی و بازرگانی و انتخاب پیمانکاران و همچنین کیفیت اجرای طرح ها حضور داشته باشند.

مدیر HSE شرکت ملی نفت ایران از راه اندازی مرکز آموزش HSE در منطقه ویژه پارس به عنوان یک مزیت مهم یاد کرد و افزود: بر این اساس موضوع HSE که به جان افراد پیوند خورده باید بیش از پیش جدی گرفته شود و در این راستا امیدواریم با توجه به راه اندازی مرکز آموزش HSE در منطقه ویژه اقتصادی پارس شرکت های فعال در این منطقه آموزش های لازم در این زمینه را ببینند.

آتیار با بیان اینکه صنعت گاز پس از انرژی هسته ای دومین صنعت در دنیاست که نیاز به سطح ایمنی بالایی دارد چرا که همواره خطر انفجار آن را تهدید می کند، تصریح کرد: به دلیل همسایگی ساکنان بومی عسلویه با تاسیسات گازی پارس جنوبی، آموزش های HSE با مردم این منطقه نیز باید در دستور کار صنعت نفت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بازرسان ویژه امور HSE در شرکت های فعال در منطقه ویژه اقتصادی پارس باید با شناسایی نقاط پر خطر، امکان بروز حوادث در پارس جنوبی را به صفر برسانند.

آتیار گفت: موضوع HSE در دنیا همواره در حال تحول و پیشرفت است و باید از آخرین دستاوردهای دنیا در این زمینه آگاه شویم؛ امروز در پارس جنوبی باید با فناوری های روز دنیا برای جلوگیری از هدر روی گاز در مشعل ها بعنوان سرمایه کشور جلوگیری شود ضمن اینکه این مهم کاهش آلودگی هوا در این منطقه را نیز در پی دارد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید