با اعلام مزایای عمومی و اختصاصی علاقه‌مندان به خروج از تهران؛

جزئیات طرح انتقال در صنعت نفت تشریح شد

(چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۰) ۱۶:۰۵

شرایط انتقال کارکنان علاقه‌مند صنعت نفت از کلان‌شهر تهران و مزایای عمومی و اختصاصی که در راستای برنامه‌های تمرکز زدایی از سوی دولت و وزارت نفت برای آنها در نظر گرفته می‌شود، تشریح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، اداره کل روابط عمومی وزارت نفت اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت دهم که اجرای آن به دبیرخانه کارگروه انتقال سپرده شده است، پیگیری سیاست‌های تمرکززدایی دولت و مصوبات کارگروه انتقال است.

کاهش جمعیت و انتقال از تهران در راستای اجرای بندهای 10 و 11 سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری، بخشی از برنامه‌های تمرکززدایی از تهران و یکی از محورهای اصلی طرح تحول اداری است که متعاقب مصوبه مورخ 12/6/1386 هیئت وزیران آغاز شده و در مرحله ثبت‌نام در سایت ریاست جمهوری قرار دارد.

به‌منظور حمایت و ایجاد تسهیلات به منظور انتقال کارکنان از کلانشهر تهران به سایر شهرها، کارگروه ویژه انتقال تشکیل شده و با تشکیلات روش‌ها به منظور ایجاد سمت مناسب فرد هماهنگی‌هایی صورت گرفته است.

در رابطه با چگونگی اجرای طرح انتقال کارکنان صنعت نفت رئیس برنامه‌ریزی نیروی انسانی وزارت نفت با اشاره به طریقه پیگیری مسیر گرفتن مجوز انتقالی از کلان‌شهر تهران تبیین کرد: افراد متقاضی با مراجعه به صفحه سامانه انتقال سایت معاونت منابع انسانی ریاست جمهوری با نشانی http://enteghali.ir/ می‌توانند نسبت به پرکردن مشخصات خود اقدام کنند.

 غلامحسین منوچهری در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نفت، افزود: پس از این مرحله به فاصله زمانی یک تا دو هفته، اطلاعات را از این بخش دریافت کرده و مشخصات این افراد را به شرکت‌ها می‌دهیم که پنج تا شش مورد را می‌توانند برای انتقال انتخاب کنند؛ اگر شرکت محل خدمت فرد این موارد را داشته باشد به همان شرکت و اگر نداشته باشد در صورت امکان به سایر سازمانهای دولتی انتقال می‌دهیم.

وی درخصوص شرایط انتقال افراد از تهران به سایر شهرها تشریح کرد: متقاضی باید کارمند رسمی و پیمانی وزارت نفت باشد، در شرکت جدید برای وی سمت سازمانی وجود داشته باشد یا سمت قائم به شخص ایجاد شود. بنابراین این بخشنامه منحصرا مشمول کارمندان رسمی و پیمانی می‌شود و کارمندان قراردادی (در صنعت نفت) با عنایت به نوع قرارداد حداکثر مدت یکسال مشمول مقررات مزبور نمی‌شود.

به گفته رئیس برنامه‌ریزی نیروی انسانی وزارت نفت مزایایی به افرادی که قصد خارج‌شدن از کلان‌شهرها را دارند، تعلق می‌گیرد؛ بخشی از این مزایا به صورت عمومی از سوی ریاست جمهوری به این افراد تعلق می‌‌گیرد و یک‌سری مزایا هم از سوی وزارت نفت برای افراد متقاضی انتقالی در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اقداماتی که در این رابطه از سوی شرکت‌های مرتبط انجام می‌شود، تصریح کرد: تعلق سقف اضافه‌کاری، انتقال همسر متقاضی در صورتی که کارمند رسمی و پیمانی وزارت نفت باشد، واگذاری منازل سازمانی در صورتی که در دسترس داشته باشند و در غیر این صورت ارائه تسهیلات وام 25 میلیون تومانی(که وام جزء امتیازات دولت است)، هدیه انتقال به صورت یک ماه حقوق و مزایا، هدیه ازدواج درصورتی که فرد متقاضی ظرف شش ماه گذشته آن ازدواج کرده باشد و معادل یک پایه ترفیع و هزینه بسته‌بندی از آن جمله است. 

منوچهری در ادامه یادآور شد: همچنین تسهیل پرداخت وام مسکن توسط بانک مرکزی به مبلغ 25 میلیون تومان، واگذاری زمین، صندوق مهر رضا، تسهیلات اشتغال‌زایی، سیاست‌های تشویقی با توجه به شاخص‌های عملکرد، اعطای نشان لیاقت، پاداش ویژه، معرفی به عنوان مدیر نمونه و اولویت ارتقاعی در پست‌های مدیریتی از جمله اقدامات عمومی است. این مزایا صرفا با صدور حکم انتقالی قطعی توسط شرکت‌ها و با اسکان کارمندان و خانواده و شروع به کار در محل جدید امکان‌پذیر است.

وی درباره چگونگی استقبال کارکنان از این بخشنامه توضیح داد: کل افراد ثبت‌نام کننده در سایت معاونت منابع توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری تا تاریخ 1/2/1390 حدود 1023 نفر هستند که تعداد 37 نفر شاغل در تهران بدون ثبت‌نام در سایت ریاست جمهوری مستقیما به چهار شرکت اصلی مراجعه و تقاضای انتقال خود به سایر شهرها را ارائه کرده‌اند.

به گفته رئیس برنامه‌ریزی نیروی انسانی وزارت نفت از این بین، درخواست 699 نفر به دلیل نوع استخدام (پیمانکاری، غیر قابل شناسایی، انصراف، قراردادی و بازنشسته) از دستور کار خارج شد. درخواست تعداد 172 نفر نیز با توجه به طرح‌های افزایش ظرفیت پالایشگاه تهران و عدم وجود سمت مناسب در محل مورد درخواست شامل 147 نفر انصراف و تعداد 25 نفر ثبت‌نام کننده شاغل در غیر تهران مورد پیگیری قرار نگرفت .

وی افزود: بنابراین درمجموع درخواست انتقال 361 نفر قابل بررسی بود که از این تعداد 56 نفر انتقال یافته، برای 32 نفر سمت قائم به فرد تعریف شد و درخواست سایر افراد به تعداد 273 نفر در مرحله کاریابی و تکمیل فرم است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید