از ساعاتی پیش آغاز شد

عملیات نجات کوشا 1 توسط غواصان در عمق 60 متری خلیج فارس

(جمعه ۲۹ مهر ۱۳۹۰) ۲۰:۱۳

فرمانده عملیات HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه پارس، گفت: ساعاتی پیش عملیات جستجو برای یافتن شناور غرق شده 'کوشا یک' و نجات سرنشینان مفقود شده، توسط غواصان مجرب به وسیله یک مخزن کروی ویژه اعماق زیاد درخلیج فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، سید پیروز موسوی یادآور شد: این عملیات به وسیله یک فروند کشتی مجهز به تجهیزات تجسس و نجات زیردریایی در عمق 60 متری در حال انجام است، همزمان عملیات «ارسال امواج صوتی» به وسیله سامانه های خودکار کشتی یاد شده انجام می شود تا یافتن کشتی در عمق حدود 70 متری به سهولت انجام گیرد.

وی با اشاره به گستره عملیات تجسس و نجات کوشا یک، گفت: از سوی دیگر، هم اکنون پنج فروند شناور و بالگرد مجهز به سامانه های دید در شب، در یک شعاع 3 تا 5 کیلومتری در موقعیت غرق شدن کوشا یک (طبق اعلام کاپیتان کشتی در هنگام بروز حادثه) سرنشینان مفقود شده را جستجو می کنند.

فرمانده عملیات HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه پارس، تصریح کرد: به رغم طوفانی بودن خلیج فارس، بسیج همگانی شناورهای ویژه و تخصصی و بالگردهای تجسس به کمک همه نیروها و امکانات امداد و نجات صنعت نفت و سازمان بنادر و دریانوردی درمنطقه حادثه برای یافتن سرنشینان مفقود شده شناور کوشا یک ادامه دارد.

شناور (Supply Boat) «کوشا یک» متعلق به شرکت خصوصی دریا کوش، پس از پایان عملیات «تامین تکیه گاه لوله های گازی فاز 12 پارس جنوبی در بستر دریا » عصر پنجشنبه (28 مهر) با 73 سرنشین از به طرف بندرعسلویه در حرکت بود که دچار حادثه شد؛ تاکنون 60 نفر از سرنشینان آن نجات یافته اند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید