آماده سازی زیرساخت های مخابراتی فازهای باقیمانده پارس جنوبی

(شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰) ۱۹:۱۱

سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از آماده سازی زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات فازهای باقیمانده پارس جنوبی خبر داد و افزود: در همسویی با توسعه فازهای باقیمانده پارس جنوبی زیرساخت های ارتباطات و مخابرات این فازها نیز توسعه می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مهندس احمد سلیمانی در نشست بررسی توسعه زیرساخت های منطقه پارس 2 (پارس کنگان) تصریح کرد: با استفاده از تجهیزات و فضاهای ارتباطات موجود در منطقه و بهره برداری از امکانات مخابراتی، یک بستر ارتباطی از پارس کنگان به پارس جنوبی فراهم شده است تا از این طریق، زیرساخت های مخابراتی بین فازهای پارس جنوبی توسعه یابد.

وی ادامه داد: برای تحقق این مهم، ساخت یک دکل مخابراتی فوق سنگین به طول 85 متر در منطقه پارس کنگان برنامه ریزی شده است؛ مناقصه ساخت این پروژه برگزار شده است و با ابلاغ قرارداد در هفته جاری به پیمانکار اجرایی آن، این دکل فوق سنگین تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.

سلیمانی گفت: با تاکید و دستور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس مبنی بر ضرورت توسعه زیرساخت های ارتباطی در راستای پایداری ارتباطات موجود، این پروژه مهم عملیاتی و اجرایی شده است.

وی یادآور شد: بر روی بستر ارتباطی ایجاد شده، قابلیت انتقال پر ظرفیت سرویس های مخابراتی دیتا فراهم می شود و فازهای باقیمانده پارس جنوبی نیز از این بستر پیشرفته بهره مند خواهند شد.

سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه ویژه پارس تصریح کرد: به منظور برقرارای و توسعه «ارتباطات چندلایه»، پروژه احداث فیبر نوری با هدف پایداری مستمر ارتباطات منطقه پارس 2 (پارس جنوبی) حدفاصل «مخابرات کنگان» تا «شیرینو» در حال انجام است.

سلیمانی با اشاره به نشست های هماهنگی با مدیران اجرایی و پیمانکاران فازهای پارس جنوبی، افزود: منطقه ویژه پارس طبق اعلام نیاز پیمانکاران و مدیران اجرایی تمامی فازهای پارس جنوبی، جهت تامین و توسعه زیرساخت ها و فضاهای مخابراتی و ارتباطی حوزه های عملیاتی آنان، برنامه ریزی می کند و بسترهای لازم را در اختیار آنان قرار می دهد.

وی تصریح کرد: در سال جهاد اقتصادی، تکلیف سنگینی بر عهده تمامی مدیران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه پارس است و در این راستا مدیران و کارکنان سازمان منطقه ویژه پارس به منظور تحقق ماموریت و رسالت سازمانی تمام تلاش و کوشش خود را برای توسعه میدان گازی پارس جنوبی انجام می دهند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید