با حکم وزیرنفت

موسی سوری عضو اصلی کمیته صیانت از مخازن نفت و گاز کشور شد

(جمعه ۲۵ آذر ۱۳۹۰) ۱۴:۱۶

رستم قاسمی در حکمی مهندس موسی سوری مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس را با حفظ سمت به عنوان عضو اصلی کمیته صیانت و افزایش ضریب بازیافت از مخازن نفت و گاز کشور منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، در حکم مهندس رستم قاسمی خطاب به مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس آمده است:

به منظور صیانت از ذخایر و بهره برداری بهینه و ارتقا و بهبود ضریب بازیافت مخازن نفت و گاز کشور و در اجرای ماده ((130)) قانون برنامه پنجم توسعه کشور مبنی بر تهیه «برنامه جامع صیانتی و ازدیاد برداشت از مخازن هیدروکربوری» و افزایش ضریب بازیافت مخازن کشور به میزان یک درصد در طول برنامه و همچنین اجرایی نمودن ماده ((229)) قانون مزبور از طریق تعریف و اجرای طرح های تولید صیانتی، بدین وسیله جنابعالی را به عنوان «عضو اصلی کمیته صیانت و افزایش ضریب بازیافت از مخازن نفت و گاز کشور» منصوب می نمایم.
 با عنایت به وجود زیرساخت های اساسی و سازمان یافته، ضروری است با بهره گیری یکپارچه و هماهنگ از ظرفیت ها و امکانات فنی و اجرایی و توان علمی و پژوهشی و تحقیقاتی موجود در داخل و خارج صنعت نفت اعم از شرکت های تابعه، بخش غیردولتی، شرکت ها و موسسات تحقیقاتی و دانشگاه های مطرح کشور، برنامه ریزی لازم در جهت اجرای مدیریت بهینه و صیانتی مخازن صورت پذیرد.
در این راستا کمیته ای با عنوان «کمیته صیانت و افزایش ضریب بازیافت از میادین نفت و گاز کشور» تشکیل می شود که وظایف آن به قرار ذیل می باشد:
1ـ  بررسی وضعیت تولید صیانتی و یکپارچه سازی اطلاعات مخازن نفت و گاز کشور؛
2 ـ  تهیه و تنظیم برنامه جامع ارتقای ضریب بازیافت از مخازن کشور طبق تکلیف قانون برنامه پنجم؛
3 ـ بررسی و تصمیم گیری درباره طرح های ازدیاد برداشت و تولید صیانتی از ذخایر هیدروکربوری در برنامه پنجم؛
4 ـ ساماندهی و هماهنگ سازی طرح های پژوهشی و ارتقای فناوری در جهت برداشت صیانتی؛
5 ـ برنامه ریزی و سازماندهی جهت استفاده مناسب از مراکز پژوهش و فناوری و صاحبنظران در زمینه تولید صیانتی

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید