با درخواست وزیر انرژی نامیبیا انجام می شود

توسعه فعالیت های اکتشافی نفت و گاز نامیبیا با مشارکت ایران

(چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰) ۱۰:۳۱

عیساک کاتالی، وزیر صنایع و انرژی نامیبیا خواستار فعالیت و مشارکت صنعت نفت ایران در توسعه حوزه های اکتشافی نفت و گاز آن کشور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، وزیر صنایع و انرژی نامیبیا در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: جمهوری اسلامی ایران در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی پیشرفت های قابل توجه ای داشته است و این برجستگی ما را برای استفاده و بهره مندی از توانمندی کارشناسان ایرانی برای توسعه صنعت نفت و گاز نامیبیا مصمم می کند.

کاتالی که در سفر به عسلویه از فازهای گازی 2و 3، 15و 16، پتروشیمی برزویه و مجتمع بندری پارس دیدن کرد، ادامه داد: زیرساختارهای صنعت نفت و گاز ایران در حوزه پارس جنوبی خیره کننده است و نامیبیا می تواند با تکیه بر دانش توانمندان ایرانی فعالیت های اکتشافی خود را گسترش دهد.

وی با اشاره به انجام عملیات اکتشاف در نقاط مختلف نامیبیا در سال های اخیر، یادآور شد: بلوک اکتشافی 2714 A در مساحت سه هزار کیلومتر یکی از پروژه های مهم صنعت نفت نامیبیا است که لرزه نگاری سه بعدی آن انجام شده است؛ ذخیره اثبات شده این حوزه اکتشافی، چهار میلیارد بشکه است.

کاتالی تصریح کرد: همچنین بلوک های اکتشافی 1811 A و B با وسعت 1500 کیلومتر مربع مساحت و 500 میلیون بشکه نفت ذخیره اثبات شده از جمله پروژه های صنعت نفت نامیبیا است که هم اکنون لرزه نگاری سه بعدی آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در یک دوره چهار ساله، عملیات حفاری در 18 موقعیت اکتشافی در نامیبیا انجام خواهد شد، افزود: انتظار داریم تا پایان سال 2012 میلادی 6 تا 8 پروژه حفاری انجام شود که ایران می تواند به نامیبیا در انجام این فعالیت بزرگ کمک کند.

وزیر صنایع و انرژی نامیبیا در باره توسعه میدان گازی «کودو» در آن کشور نیز گفت: ایران دومین دارنده ذخایر گازی جهان است و در حوزه های بالادستی پروژه های بزرگی در این کشور انجام شده است؛ ما می توانیم به احداث پالایشگاه های گازی برای شیرین سازی گاز میدان کودو توسط ایران امیدوار باشیم. 

کاتالی ادامه داد: میدان گازی کودو که یک تریلیون و 300 میلیارد فوت مکعب ذخایر اثبات شده گازی دارد در سال 1974 میلادی کشف شده است و آفریقای جنوبی در توسعه این میدان با نامیبیا همکاری می کند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید