جزئیات نظام جدید ارزشیابی کارکنان شرکت ملی نفت تشریح شد

(یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰) ۱۵:۰۳

عباس خنیفر گفت: با اجرایی شدن پروژه مدیریت ارزیابی عملکرد در شرکت ملی نفت ایران، فرم های سنتی ارزیابی سالانه کارکنان نفت بایگانی و از سال آینده شیوه نوینی از ارزیابی عملکرد اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت در گفت و گو با شانا، تصریح کرد: بر اساس آسیب شناسی انجام شده در فرم های ارزیابی، طرح جدید ارزیابی عملکرد در شرکت ملی نفت اجرایی شد.

عباس خنیفر تصریح کرد: همزمان با آماده سازی زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری اینترنتی، اجرای این طرح پرشتاب تر خواهد شد و همه تلاش خود را برای اجرای طرح ارزیابی عملکرد در سال جاری انجام خواهیم داد، ضمن آن که از سال آینده، ارزیابی کارکنان شرکت ملی نفت بر اساس این طرح انجام خواهد شد.

وی در مقایسه ارزیابی عملکرد کارکنان صنعت نفت بر اساس فرم های قدیمی ارزیابی با شیوه نوین ارزیابی عملکرد،گفت: از گذشته تا کنون ارزیابی کارکنان صنعت نفت بر اساس فرم های چهار صفحه ای انجام می شد که پرسش های خوبی در این فرم ها مطرح شده بود ولی این پرسش ها در طول سال تغییر نکرده بود و افراد بر اساس ذهنیت مدیران ارزیابی می شدند ولی در این فرم ها مسئولیت افراد، نحوه عملکرد آنان بر اساس شرح وظایف، انتظارهای مدیر از کارمند، ارزیابی دقیق نمی شد.

خنیفر با بیان این که سیستم قدیمی ارزشیابی کارایی لازم برای به تصویر کشیدن عملکرد کارکنان را ندارد، یادآور شد: در طرح جدید ارزیابی عملکرد، در هر دوره ارزیابی، عملکرد بر اساس توافق انجام شده میان مدیر و کارمند برای انجام وظایف، انتظارها و شرح وظیفه انجام و متناسب با آن میزان تحقق اهداف سازمان و نیازهای آموزشی و شغلی افراد مشخص می شود و این مهم در ارتقای کارکنان تاثیر می گذارد.

وی تصریح کرد: در نتیجه این ارزیابی ها و سنجش میزان بهره وری کارکنان، میزان تحقق اهداف سازمان در سطح کلان مشخص و امکان رتبه بندی شرکت ها فراهم می شود.

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران با تاکید جایگاه و نقش مهم صنعت نفت در پیشبرد اقتصاد کشور گفت: برای ارتقای جایگاه صنعت نفت کشور در دنیا و دستیابی به دانش مدیریتی، باید نیروی انسانی توانمند و شایسته در سازمان تربیت شود که لازمه آن سنجش عملکرد و توانمندی کارکنان با استفاده از شیوه های تشویقی و تنبیهی است.

وی تصریح کرد: شیوه جدید ارزیابی عملکرد در مرحله نخست در شرکت ملی نفت اجرا و گزارش آن به معاونت منابع انسانی ارسال می شود و دیگر شرکت ها در صورت نیاز می توانند از این طرح ارزیابی استفاده کنند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید